Största E3 missen

Inaktiv
Största E3 missen

På senaste E3 visade Xseed Games upp att de lokaliserar remaken av ett av världens bästa RPGn, Lunar Silver Star Story (nu Lunar: Silver Star Harmony) samt mini-RPG:et Half Minute Hero! Båda till PSP.

Nu är Lunar: Silver Star Harmony med trailer iallafall, och rykten säger att den översatta versionen kommer vara färdig i december.

Nu

Personligen tycker jag att spelet inte alls behöver ett ansiktslyft. Lunar är ju kronjuvelen av klassiska JRPGn, och dess utseende en del av det. Jag minns när jag var en liten TV-spelentusiastisk grabb och dreglade över importsidorna i Svenska Playstation Magasinet, för ung för att importera själv, då var det Lunar Silver Star Story Complete som lockade mest, med sitt coola animeomslag. När jag på senare år börjat ta igen de spel jag missade under Playstation-generationen, var det med oerhörd glädje jag upptäckte att Lunar var lika fantastiskt som jag föreställt mig.

Såhär skulle ett omslag se ut på den gamla goda tiden

Nå får jag säkert smäll på fingrarna för att SP visst nämnt det här, bara att jag i min lathet missat det.

#blogg

Största E3 missen

Enda saken jag undrar över: Amerikansk eller Japansk release den 11 November?


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Inaktiv

Japansk release 11/12, och amerikansk månaden efter. Riktigt bra (iallafall snabbt) översättnings jobb isåfall.

I år alltså. Typiskt, just som jag har dåligt med pengar ska detta komma också.

Oh well. Man får ta det som en lärdom. Handla aldrig i affär utan enbart på nätet.


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Inaktiv

Äh, det är väl positivt? Då borde spelet ha gått ner i pris när du väl fått stålar.

1
Skriv svar