Ny dator, åsikter tack.

Inaktiv
Ny dator, åsikter tack.

Processor AMD Athlon 64 X2 3800+ AM2

Grafikkort ATI Radeon™ X1800GTO 256MB (256Bit) TV DVI PCI-E

Minne: Corsair Dual Channel 2x1024 MB 667MHz CL5

Hårddisk: Western Digital Caviar 250 GB S-ATA II 7200rpm/8mb

Moderkort: Asus M2N-E, NVIDIA nForce® 570 Ultra™ MCP, 2000 MT/s, 4 x 240-pin DIMM,
6 x Serial ATA 3.0Gb/s, Gigabit LAN, 8-channel High Definition Audio, 10 x USB 2.0

CD/DVD: Samsung DVD+-RW DL 18X

Chassi: Xion II Miditower ATX 420W

8000:-

Kollat runt lite och den datorn verkar ganska lagom för mig.
Jag vill i praktiken bara lira lite BF2 och Halflife med moddar och kunna köra flera applikationer samtidigt utan att det tar hela dagen...
Hittar man något bättre, färdigmonterat, för 8000 kr?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Ser bra ut till mig

W2k
Medlem

Skulle rekommendera ett riktigt ljudkort. Ljud som är integrerat i moderkortet brukar suga värre än Hanson. Visst, ett X-Fi lägger på en tusenlapp till, men du ligger ju bra till i pris redan...


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Inaktiv

Jo tänkt lite på det där med ljukort... Men hittills har jag klarat mig bra med integrerade grejer, så får nog vara så nu med... Kanske senare dock. Många snackar om ett helt annat ljud om man köper "riktigt" ljudkort, men hur stor blir skillnaden? Dessutom har jag bara ett par sketna Dellhögtalare årsmodell 98 typ så att tjacka nytt ljudkort är bara värt om jag köper nya högtalare osv och det har jag ingen vidare lust med för tillfället. Tack för tipset


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Eftersom budget verkar viktigt så skulle jag rekommendera ett audigy istället. Halva priset och fungerar precis lika bra.

Dock tycker inte jag Hanson är så dåligt. Det är kanske inte riff som Black label society, men mmmbop liksom.

MFC
Medlem

Man behöver ju inte ha allt från början om man vill hålla nere priset.. även om integrerat är bajs så är dom idag och nuförtiden ganska ok.. de flesta stödjer dessutom 5.1 eller 7.1.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Mitt stödjer tydligen 7.1 "High definition audio", vilket väl betyder att man kan lyssna på musik och sånt utan att dö av oljuded, men samtidigt utan den njutningen man får för 1000 kr till? Haha blir nog bra...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Gen
Medlem

Du måste inte köpa just Xi-Fi...vanliga SB Audigy 4 kostar kanske 500kr. Finns även som SE för 300 men då är det inte längre Hårdvaru behandlat ljud.

Sen tycker service här på jobbet INTE om M2N-E. Vissa batchar har haft stora problem. Alternativet är M2N32-SLI som funkar bättre. Iofs SLI och du tänkte ju köra ATi. Inte funderat på ett 7900GT istället? Då kan du ju i framtiden köpa ett till 7900GT och köra dom i SLI Fast å andra sidan tycker många att man ska vänta på DX10 korten.

Inaktiv

Jag har vägt lite mellan X1800GTO och 7900GT... Kom fram till att priset skulle bli lite för högt för att kunna motiveras för att jag ska köpa det. X1800kortet ska prestera bra i BF2 och kan omöjligt inte prestera bra i halflife med moddar osv. Eftersom jag har en begränsad ekonomi så får det bli ett X1800gto...

Vad är det som är knas med M2N-Ekorten? Det är ju en komplettdator så kan bli knas att byta moderkortet... Antar att jag får vänta och se om något händer.. Men som sagt vad är det i de felaktiga korten som är fel?

Edit: Inte komplettdator, utan komplett dator.
Tänkte också att ett DX10-kort kan bli roligare än SLI-DX9 när det kommer...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Gen
Medlem

Nja, kom på nu att jag menade A8N-E Så jag skojade bara

Fast även om M2N-E har barnsjukdomar så brukar BIOS fixa det. Cool n Quiet kanske inte alltid fungerar. Inte något livsviktigt direkt

1
Skriv svar