NVIDIA har jag men?

Inaktiv
NVIDIA har jag men?

Jag har haft problem nu med mitt grafik kort att hitta den korekta uppgraderingen efter att datan gick i paj. Hur kan man kolla upp vilket som är rätt ? känns som jag har provat allt men det funkar verkligen inte, nu hackar det varje gånga man ska dra ner sidan för att bara läsa på internet. kan inte spela så många spel tack vare det.

HJÄLP MIG!


signatur

Heja BoIS!

Medlem

Har du provat allt, vaddÅ? Alla olika grafikkort eller vad har du provat som inte fungerar? Om datorn "gick i paj" så förstår jag att det inte går att spela.

Ta några djupa andetag, lite mindre koffein, och specifisera vad problemet är så kan någon säkert hjälpa dig.

Välkommen till forumet förresten.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv
Skrivet av Pretorian24:

Har du provat allt, vaddÅ? Alla olika grafikkort eller vad har du provat som inte fungerar? Om datorn "gick i paj" så förstår jag att det inte går att spela.

Ta några djupa andetag, lite mindre koffein, och specifisera vad problemet är så kan någon säkert hjälpa dig.

Välkommen till forumet förresten.

Jag har NVIDIA grafik kort men jag hittar inte den korrekta uppgraderingen för mitt grafik kort, är det bästa att köpa ett helt nytt grafik kort?

När jag har provat alla möjliga uppgraderingar så har det blivit så att skärmen har blivit konstig eller helt svart innan man har kommit in på sin andvändarkonto.

Jag är inte den bästa på grafik kort eller datorer för den delen heller.

Tack så mycket.


signatur

Heja BoIS!

Inaktiv

Formatera hårddisken. Installera allt med senaste drivrutinerna så ska det inte vara något problem.
Att det hackar osv när du scrollar på internet beror på att drivrutinerna till grafikkortet inte fungerar, detta i sin tur kan bero på att du försökt installera drivrutiner ovanpå varann utan att ta bort de tidigare först...

Så innan du formaterar och installerar om allt från grunden, använd program från Nvidia som rensar bort alla tidigare drivrutiner och installera de senaste förditt kort igen.Fungerar inte det så får du formatera...

Lycka till


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Ta reda på vilket graifkkort du har, sen söker du på det på nvidias hemsida efter drivrutiner. Korten har olika drivrutiner, så chansa inte på vilka som funkar utan hitta rätt direkt!
Googla om så behövs


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv
Skrivet av PaddanL:

Ta reda på vilket graifkkort du har, sen söker du på det på nvidias hemsida efter drivrutiner. Korten har olika drivrutiner, så chansa inte på vilka som funkar utan hitta rätt direkt!
Googla om så behövs

tck så mycket.


signatur

Heja BoIS!

Inaktiv
Skrivet av PaddanL:

Ta reda på vilket graifkkort du har, sen söker du på det på nvidias hemsida efter drivrutiner. Korten har olika drivrutiner, så chansa inte på vilka som funkar utan hitta rätt direkt!
Googla om så behövs

Hej, jag försökte sätta på ett spel bara för att se igen Empire Earth 2. Då kom det upp att Direct3D is not enebel. ska man fösöka hitta det på platform på Nvidia eller?


signatur

Heja BoIS!

Inaktiv

Borde väl kunna välja att Direct 3D ska vara påslaget (enabled) i någon mjukvara för grafikkortet eller i inställningarna för grafiken i själva spelet? Annars vet jag inte. lycka till


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

kör dxdiag och sen välj "bildskärm" fliken, där borde du se om direct3d är deaktiverat och där kan du även aktivera den igen om den nu skulle vara det.

Medlem

Installera en drivare. Verkar som att du inte har någon!

www.nvidia.com eller www.guru3d.com för en optimerad drivare.

Gen
Medlem

Du behöver installera moderkortsdrivisarna först (inkl AGP driver), sen DirectX 9.0c och sen de senaste från nVidia (som andra sagt tidigare).

När alla omstarter gjorts ska du minsann se att det går att spela

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Du behöver installera moderkortsdrivisarna först (inkl AGP driver), sen DirectX 9.0c och sen de senaste från nVidia (som andra sagt tidigare).

När alla omstarter gjorts ska du minsann se att det går att spela

moderkortsdrivisarna?

Dator:
AMD Athlon(tm) XP 1800+
1,50GHz
256 MB RAM

System:
Microsoft Windows XP
Prodessional
Version 2002

Kan det hjäpa :S

Med Nvidas Driver Cleaner 3 stå det att jag har nforce chips och sånt.


signatur

Heja BoIS!

Inaktiv
Skrivet av mad-dog:

kör dxdiag och sen välj "bildskärm" fliken, där borde du se om direct3d är deaktiverat och där kan du även aktivera den igen om den nu skulle vara det.

Har gjort det nu och det blev helt konstigt med bildskärmen när jag gjorde det. Fick fram:

Samsung samtrone 7ei på Nvidia Geforce FX 5200.

Det står att det inte finns någon direct3d..

Kan det vara till någon hjälp?


signatur

Heja BoIS!

Gen
Medlem

Nu skrev du inte vilket moderkort du har Men på moderkortet sitter ett chipset. Antingen nForce, VIA eller SiS. Respektive har ett drivrutinspaket. Detta ska installeras direkt efter WinXP installationen.

Om du orkar installera om allt så gör på följande sätt :

1. Installera WinXP
2. Installera moderkortsdrivrutiner
3. Installera DirectX (detta steg är inte nödvändigt om du installerat WinXP med Service Pack 2. Dock lär dom nyare spelen kräva en uppdatering av DX till c. Oftast är det inkluderat i spelet.)
4. Installera grafikkortsdrivisarna
5. Installera ljudet (uppdatera)

Klart

Medlem

om du vill ta reda på vilket moderkort, grafikkort, hårddisk märke, etc.. så rekomenderar jag varmt

EVEREST Ultimate Edition
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=3&lang=en

det progammet kan säga dig allt du behöver veta om din dator och lite till

1
Skriv svar