Topp 5 Ologik

Medlem
Topp 5 Ologik

Jag kan inte garantera att delar av dagens inlägg inte har synts någon annanstans. Allra minst i mina egna texter. Men Prince of Persia's tillägg klarades av igår (ingen fara, jag betalade inget extra för det) och det väckte tanken till

Topp 5 saker som är ologiska i verkliga livet och/eller spelets uppdiktade värld

5. Prinsen har ett tredje öga

Just som man besegrat den elake sate som kallar sig Elika's far för femte gången på lika många minuter påbörjar man sin sista klättring ut ur det underjordiska palats man krupit in i. Halvvägs ut ur slutstridskatedralen avbryts flykten av ett rosslande från golvet nedan. Elden flackar, vinden tilltar och Prinsen vänder sig om för att åter se den fallne resa sig i ett moln av Korruption. Tydligen har sylvassa spikar och enorma ljusexplosioner ingen verkan på dåtidens elakingar. Problemet är bara att när Prinsen lämnar kontrollen åter till mig så står han på en plattform över den scen som nyss utspelade sig. Helt utan möjlighet att ha betraktat det skådespel som nyss var. Hans syn är tredjepersonsanpassad på riktigt. Dessutom är den teleobjektisk.
Oj, just ja. Varning spoiler.

4. Niko Bellic fuskar med sjukvården.
Han kan springa ifatt bilar till fots. Han kan klara sig ur vilket brott som helst med dryga böter som enda följd. Han kommer på samma sätt ut från sjukhus oavsett vilken skada som satte honom där. Allt är otroligt, men inte helt omöjligt. Att däremot göra sig av med skottskador med blodiga hamburgares hjälp får mig att fundera på vem han egentligen är släkt med.

3. Altaïr fuskar med gravitationen

Enligt en källa som jag litar blint på har det uppdagats att Altaïr hoppade över fysiken i skolan. Man kan också fundera på hur han ens överlevde dagis med de ambitionerna han har. Att kasta sig ut från de torn han gör kräver en gnutta mer halm än vad som erbjuds. I runda slängar 20,000 gånger mer halm. 20,000! Det är klart, kan man inte simma måste man kompensera på något sätt.

2. Lara Croft's dekolletage
En annan som hoppade över fysiken var Lara Croft. Anatomi fanns inte ens på schemat. Men om det hade funnits och den unga fröken hade närvarat så hade hon kanske inte ägnat sig åt den grottgymnastik hon gör idag. Hon borde nämligen gå av på hälften med en sådan midja och tillhörande lungkapacitet. Eller åtminstone vara förlamad från axlarna och ner p.g.a. diskförskjutning.

1. Sgt. Avery Johnson
Första plats i Kufiska Personers VM. Att han överlevde Floden en första gång kanske jag kan förstå och acceptera. Att han överlevde explosionen efteråt är inte lika troligt och har bortförklarats med ett vagt "vi skojade bara". Men droppen som är för mycket är hur han efter alla domedags(undan)flykter kan befinna sig på två sidor av galaxen samtidigt. Tss, tss, tss.

#blogg


signatur

- Ät mig levande.

Topp 5 Ologik

Ologik är jäkligt jobbigt i tv-spel, det är dagens sanning! Fin lista.


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

(Kött)grottgymnastik - där satte du bilder i huvudet på mig!

1
Skriv svar