Är det dumt att köpa ett 7900GS?

Medlem
Är det dumt att köpa ett 7900GS?

En vän ska köpa dator hos Dell. Han funderar på att uppgradera paketets grafikkort från ett 7300xx? till ett 7900GS. Det kostar 2100:- extra och jag undrar om det är dumt att köpa detta kort?
Jag har sökt på nätet efter tester men kommer bara till den som är för laptops, "2Go".
Känns som om detta kort är lite gammalt eftersom jag inte hittar något om det. Det kanske är bättre att lägga till mer för att få ett GT eller vad nu Dell har att erbjuda?

Vet ni något om 7900GS?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

nj
Medlem

7900GS verkar vara en GPU som bara tills för rätt nyligen enbart varit tillgänglig för OEM-tillverkare (se den här nyheten). Pga det så verkar det vara dåligt med prestandatester av kortet.

Verkar vara ett intressant kort, dock lite svårt att säga hurpass mycket bättre det är än 7300-kortet som är förvalt dels när det inte finns några direkta tester på 7900GS samt att du inte skrev vilken modell av 7300-serien det var mer exakt.

Medlem

Det är ett 7300LE som följer med. Jag läste artikeln och där verkar kortet ändå vara ganska ok, alltså 7900GS. Om ingen annan har någon direkt invändning så tror jag att jag kan rekommendera det ändå för min vän. Dessutom verkar nästa kort efter GS vara ett 7900GTX med 512 i minne och det är stor prisskillnad hos Dell så det är nog inte värt det.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Kör 7900GS och det är sjukt snabbt enligt mig. Ca 3ggr snabbare fps än Atix800XT i de spel jag testat. Har ej kört något 3dmark.

1
Skriv svar