Ännu en som ska ha ett nytt kort

dkd
Medlem
Ännu en som ska ha ett nytt kort

Jag hade tänkt byta upp mig från mitt GeForce 6600. Det jag har fastnat för är det här: [http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=317238&view=detailed]

Jag har dock några frågor innan jag väl beställer det, vill ju inte stöta på några problem eller så.

  • Det finns ett Sapphire-kort som är nästan identiskt med detta. Det kostar 50 kr mer, och jag undrar om det är något särskilt som skiljer dem åt.

  • Jag har ett MSI-7814 moderkort, med PCI-Express 16x slot. Kommer det bli några problem med det här kortet?

  • Är det, sådär allmänt, ett bra grafikkort?

Tack på förhand osv.


signatur

Ehe.

Inaktiv

Kolla benchmarks mellan korten... På pappret är det väl bara tillverkaren som skiljer, de har samma klockhastighet och minne.
Det ska inte bli några problem med ditt moderkort eftersom det klarar PCI-e 16x.
Det är, sådär allmänt, ett bra grafikkort! Beror ju på vad du gör för något, spelar du spel osv så är det bra... Kör du däremot mindre krävande grejer så är det onödigt dyrt.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

dkd
Medlem

Tack för svaret, jag ska självklart använda kortet till att spela med. Det är väl det man har datorn till?


signatur

Ehe.

Inaktiv

Bara en liten tanke: klarar ditt nätagg en uppgradering till det kortet?

Antar du har koll på det men lika bra att fråga


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

dkd
Medlem
Skrivet av 8lul:

Bara en liten tanke: klarar ditt nätagg en uppgradering till det kortet?

Antar du har koll på det men lika bra att fråga

Vad krävs av mitt nätagg för att klara kortet, då? x)

Kollade på Komplett, och antingen står det inte eller så är jag för dum för att se det.


signatur

Ehe.

Medlem

egentligen omöjligt att säga, men om du säger vilket du har kan det ju vara en hjälp. det bästa är ju att testa och se, funkar det inte så funkar det inte

obs. tro ingen som säger nåt i stil med "600W måste du ha", det säger nästan ingenting om hur bra agget är...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar