Ibland är det skönt att slippa tänka

Flakmonkey
Ibland är det skönt att slippa tänka

Sedan förra veckan har jag haft svårt att slita tankarna från någonting vilket inte har varit alltför bra eftersom jag alltid lyckas vända något i grunden positivt till något negativt. Nu är det visserligen inte så illa som det varit andra gånger, då jag grävt mig ner så djupt att det varit svårt att ta sig ur gropen, men jag har ändå haft lätt för att falla in i tankar som gör lite jobbigare att leva.

Inte blir det heller lättare av att jag (och jag är säkerligen inte ensam om det här) väljer att skärma av mig mer under såna här perioder när jag egentligen borde göra tvärtom. Det sämsta när det är lätt att sjunka in deprimerande tankar är ju att stänga in sig i sitt hem och bara sitta där, vilket tyvärr är vad jag oftast känner i såna här situationer. Förra veckan var verkligen en sån vecka, men den här ska bli annorlunda - jag ska inte låta mig vältra i självömkan längre utan försöka göra saker och ha kul för att ockupera hjärnan så pass mycket att jag inte hinner tänka på annat...

En kul bild bara

Det börjar med promenaderna till (och från) jobbet som nu ackompanjeras av talböcker tack vare Storytel.se som faktiskt funkar riktigt riktigt bra. Började idag att lyssna på Snabba Cash och jag känner redan nu att tjänsten är en god investering, tiden flög iväg när jag spatserade runt i en dryg timme hem från jobbet. På själva jobbet har det också blivit fullt upp vilket är riktigt kul faktiskt. Jag kunde inte tro det själv för några år sedan, men jag gillar att jobba - antar att farsans gener tog överhanden till slut.

I normala fall är det dock kvällarna som är det stora problemet - det har ju en tendens att bli mycket surfande, spelande och TV/film - så det är här jag är riktigt nöjd över att ha hittat saker att göra. För en halvtimme sen ringde en polare och bestämde att vi skulle gå på bio så 21:15 blir det Public Enemies på biograf Söder. Imorgon ska jag umgås med min syster (och förhoppningsvis min lillebror) efter jobbet då hon är på besök här i Stockholm och på onsdag ska gå på fotbollslandskamp med farsan på Råsunda - Sverige ska spöa Finland är det tänkt.

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Q8xOgO7_eT8&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Q8xOgO7_eT8&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
Public Enemies

Helgen ska spenderas hemma i Täby vilket brukar innebära att det blir fullt upp med brorsbarn, renoveringsprojekt och grillning. På söndag blir det till och med surströmmingsfest vilket inte är någon personlig favorit rent matmässigt, men det är alltid trevliga tillställningar ändå. Detta ger mig torsdag och fredagkvällen som måste fyllas av något att göra... någon som har några förslag på vad man kan hitta på?

#blogg

Medlem
Ibland är det skönt att slippa tänka

Det är sjukt vad tiden bara rinner iväg, varje dag...

Antikvitet

Ditt svin, jag tänkte ju blogga om den där bilden!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Flakmonkey
Skrivet av John:

Ditt svin, jag tänkte ju blogga om den där bilden!

Snabbast vinner

Kan ju bara säga att Public Enemies var en rejäl besvikelse. Snygg som alltid när det är Mann som gör den men kändes väldigt osammanhängde och i långa stunder mest bara trist.

1
Skriv svar