Längtan är över... (uppdaterad)

Medlem
Längtan är över... (uppdaterad)

Min iPhone 3GS har landat.
Ska ladda upp något filmklipp på den under kvällen så får vi se om det blir något av det.

Edit:

Mina första tankar om nya iPhone 3GS.

Lekt några minuter med den nya nu och enkelt sammanfattat så är den bättre än 3G´n. (doh).

Att starta upp den går snabbt, att logga in går snabbt, att starta ett program går väldigt snabbt!

Jag sitter och jämför den gamle med den nya då de är lika synkade med samma program, lika många sms i inkorgen osv.
Att öppna program går som sagt mycket fort. Flera sekunder snabbare än på den gamla (i vissa program och spel). Kanske låter fjantigt med "några sekunder", men det gör verkligen stor skillnad.
Inte testat kameran speciellt mycket, men spelat in några videos och såklart även testat "klicka på skärmen fokusen" när jag tagit en bild.
Videokvalitén är ju otrolig! 30 fps gör att det inte bli något lagg och autofokusen är enkel och väldigt effektfull.
Testade också att redigera ett filmklipp och det enda som är synd är att filmen man redigerar ersätter originalet. Så vill jag ta en del av ett filmklipp och tex MMSá så försvinner originalet. Synd, mycket synd.

Testade att MMS´a ett filmklipp till en kompis som sitter och väntar på sin 3GS för att göra honom lite förbannad. Videokvalitén blev väldigt låg när jag MMSáde, dock inte så konstigt då MMS suger rätt så bra.
Har gratis sms och mms nu så det är skönt

Öppnade min blogg i webläsaren och även där märkte man stor skillnad. Några sekunder snabbare på den nya och när man bläddrar på sidan så laggar det inget alls plus att hela sidan laddas direkt och kan visas så inga grå fält när man scrollar ner.

Kompassen fungerade bra i google maps, men den funktionen använder jag bara när jag går vilse nästa vecka på Malmöfestivalen eller liknande

Uhm, vet inte riktigt mer vad jag ska skriva, det är ju i stort sett samma telefon, fast mycket snabbare (ingen kommer bli besviken på hastigheten, det garanterar jag), tar mycket bättre bilder, mycket tack vare "klicka på skärmen" fokusen och filminspelningen är nu ett riktigt nöje till skillnad från min gamla NOKIA N95 tex.

Något jag glömt? Batteritiden kan jag inte uttala mig om ännu, men den är säkert som på den gamla, något bättre har jag läst.

Nu ska jag bege mig till videobutiken och hyra film med min sambo och en vän, ska provfota och filma på vägen tänkte jag. Så får väl ladda upp något klipp med detta sen

#blogg

Inaktiv
Längtan är över... (uppdaterad)

Oh, vill också ha min 3GS (hoppas ). Se om jag får sålt min iPod Touch nu i veckan och mobilen landar snart på blocket. Du MÅSTE berätta hur den är nu så jag blir ännu mer hypad så att telefonen blir en besvikelse och jag säljer den direkt och... ja, saknar telefon.

Nejnej. Det räcker med att du berättar hur den är, kanske ladda upp ett klipp till YT med den också?


signatur

PSN - Addeproffs

Medlem
Skrivet av CreepyCruel:

Oh, vill också ha min 3GS (hoppas ). Se om jag får sålt min iPod Touch nu i veckan och mobilen landar snart på blocket. Du MÅSTE berätta hur den är nu så jag blir ännu mer hypad så att telefonen blir en besvikelse och jag säljer den direkt och... ja, saknar telefon.

Nejnej. Det räcker med att du berättar hur den är, kanske ladda upp ett klipp till YT med den också?

Okey jag utökar inlägget och skriver lite om "mina första tankar".

Medlem
Skrivet av CreepyCruel:

Oh, vill också ha min 3GS (hoppas ). Se om jag får sålt min iPod Touch nu i veckan och mobilen landar snart på blocket. Du MÅSTE berätta hur den är nu så jag blir ännu mer hypad så att telefonen blir en besvikelse och jag säljer den direkt och... ja, saknar telefon.

Nejnej. Det räcker med att du berättar hur den är, kanske ladda upp ett klipp till YT med den också?

Är vi samma person? Har också beställt en 3GS och håller på att sälja min iPod Touch.

Vilken storlek och färg har du då Daniel? Har en vit 16GB inkommande.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av CreepyCruel:

Oh, vill också ha min 3GS (hoppas ). Se om jag får sålt min iPod Touch nu i veckan och mobilen landar snart på blocket. Du MÅSTE berätta hur den är nu så jag blir ännu mer hypad så att telefonen blir en besvikelse och jag säljer den direkt och... ja, saknar telefon.

Nejnej. Det räcker med att du berättar hur den är, kanske ladda upp ett klipp till YT med den också?

Är vi samma person? Har också beställt en 3GS och håller på att sälja min iPod Touch.

Vilken storlek och färg har du då Daniel? Har en vit 16GB inkommande.

Har en svart 16 gb. Håller på att sälja min svarta 16gb 3G

Medlem

Min 3g duger bra ett tag till.

det där med att den sparar över gamla filen när man redigerar, har för mig jag läste att dom fixade i 3.0.1 ? har för mig du kunde spara som.

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av CreepyCruel:

Oh, vill också ha min 3GS (hoppas ). Se om jag får sålt min iPod Touch nu i veckan och mobilen landar snart på blocket. Du MÅSTE berätta hur den är nu så jag blir ännu mer hypad så att telefonen blir en besvikelse och jag säljer den direkt och... ja, saknar telefon.

Nejnej. Det räcker med att du berättar hur den är, kanske ladda upp ett klipp till YT med den också?

Är vi samma person? Har också beställt en 3GS och håller på att sälja min iPod Touch.

Vilken storlek och färg har du då Daniel? Har en vit 16GB inkommande.

Jadu! Fast jag ska ta en svart iPhone 3GS. Du har en vit 360 och jag en svart ps3. Shit! ;)8):D


signatur

PSN - Addeproffs

1
Skriv svar