Inaktiv
Olika minnen?

Har 2 st Corsair CMX-3200C2 1024MB sittandes i min spelburk.

Fick idag syn på att minnena heter olika om man kollar tex via Everest home eller CPU-Z och sen under SPD. Den ena minnesstickan heter precis som det står på stickorna (alltså om man kollar på minnena i datorn så står ju namnet på dom ), men min andra minnessticka heter Corsair CMX-3500LLPRO (i Everest och CPU-Z).

Tog screenshot på det:
Minne1
Minne2

Så nu undrar jag om det är något att haka upp sig på eller om jag ska bara köra vidare?


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Medlem

Nja, haka upp dig på att ditt andra minne är ett annat minne än det står på lappen då. 3500 minnet är ju ett snabbare, och dyrare, minne bara. Det anpassar sig dock efter ditt söligare skulle jag tro. Brukar bli så.
Fick du det "på köpet" så att säga är det inget att grina över direkt, om allt fungerar som det ska med datorn.

Inaktiv

Jo jag har fått det "på köpet" om man säger så.

Har faktiskt inte orkat köra något minnes test än, sen vet jag att mitt moderkort inte stödjer över 3200minnen.

Får väll helt enkelt köra minnes test på datorn då jag sticker och jobbar i natt.

Ge mig tipps på något smidigt program, så man slipper krångla när man väl ska stätta igång testet


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Inaktiv

Memtest passar nog bra då... Heter kanske memtest85 eller nått sånt... Det kan köras hur länge som helst typ...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Kört memtest86+ nu i 18timmar utan några errors så det känns nog ganska lungt ändå.

Men känns ändå knepigt att minnet inte "innehåller" det som står på stickan


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Medlem

att ditt moderkort inte stödjer över 3200 betyder bara att 3500-minnet saktar ner som sagt, inget problem i sig. om du inte håller på med klockning kommer minnet ändå bara följa processorns fsb = pc3200 (om du inte har en celeron tex för då går det ännu långsammare än så ). det hade varit lite sådär om du fått ett sämre minne däremot.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar