Hotkey strul!!

Tjaba,

Har ett frustrerande problem hemma, har 2st riggar kopplade till ett multifunktions tangentbord & mus. När jag startar spel så försvinner funktionaliteten med mus rullen ..dvs. använder jag den så hoppar jag ut i windows.

Detta beror i sin tur på att ett program/aktivitet ligger och kör som heter "neteruopa hotkey" som verkar ta över vissa tangent och musfunktioner.

Går jag in i aktivitets hanteraren och stänger av så kan jag fortsätta men musrullen och vissa knappar fungerar inte.

Frustrerande som f-n.. så jag försöker alltså bli av med denna tjänst som startar automatiskt, men hittar inget som kan avinstalleras?

Vad göra? ..någon som haft samma problem? ..tror det har och göra med plug&play och mitt "multifunktions tangentbord" som installerar eller startar denna tjänst? ..är det en MS tjänst eller?

Mayday!

:<


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Ok ..såg att Netrope Hotkey styrde mot en fil som hette "MMKeybind.exe" i \Windows katalogen..

Tog bort den och nu laddas det inte längre.. tog också bort "Office keyboard" ifrån Autostart.

Spelet Dock "DoW" vägrar att känna av Mus rullen så jag funderar på en om-installation.. vi får se.

Kirrat! ..tack för input! 8)


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

1
Skriv svar