NHL 2K10: chanslöst mot EA?

Medlem
NHL 2K10: chanslöst mot EA?

Lönlöst uppdrag?

Vi ska prata hockeyspel. Häng med nu.

2007 släppte 2K spelet <em>NHL 2K8</em>. Grejen med det var att det överglänste EA:s vanligtvis så överlägsna serie. I <em>NHL 2K8</em> fanns mångsidiga kontroller, komplexa tekningar och mängder av situationer där allting kändes som äkta ishockey. Dramatiken var total. Det året rörde jag knappt EA:s spel.

Ett år senare revolutionerade EA sin egen serie med helt nya kontroller och det magiska Be a Pro-läget. Samtidigt släppte 2K ett sjukt segt och trist <em>NHL 2K9</em>. Det blev aldrig någon kamp. Men skam den som ger sig.

Inget fel på detaljrikedomen.

I år är 2K tillbaka med <em>NHL 2K10</em>. Hittills har man bara skickat ut en pressrelease om att man säkrat Ovechkin som omslagspojke. Man har också skickat ut ett gäng skärmdumpar. Av dessa kan man konstatera att arenorna ser härligt detaljerade och naturtrogna ut, plus att spelet i övrigt verkar hålla god grafisk klass.

Fortfarande har man inte sagt ett ord från utvecklarna om vilka uspar man ska kriga mot EA med. Och frågan är hur man alls ska kunna rubba giganten. <a href="http://trydling.wordpress.com/2009/07/30/nhl10/">Efter att ha spelet en förhandsverion av <em>NHL 10</em></a> verkar det som att EA finslipat ett mästerverk och skapat ett nytt. Från bottennappet <em>NHL 2K9</em> är det däremot svårt att se hur 2K ska kunna göra sitt spel relevant i år.

Följaktligen har jag mailat 2K och frågat just detta. Jag hör av mig när de hör av sig.

Uppdatering: <a href="http://2ksports.com/games/nhl2k10">På officiella hemsidan</a> listar man några features i <em>NHL 2K10</em>. Förutom standard-poänger som "ännu bättre AI!" är det en grej som väcker mitt intresse: "stumble shots". I första teaser-trailern visas det också in action. Ovechkin fälls framför mål. Istället för att grina och böna till domaren om straffslag vispar han till pucken medan han ligger raklång på isen -- och sätter den i mål. Det, om något, är hockey.

Den här bloggen glider omkring på Wordpress också.

#blogg


signatur

Vincere vel mori.

Medlem
NHL 2K10: chanslöst mot EA?

"Följaktligen har jag mailat 2K och frågat just detta."

Frågat hur man går vidare från ett bottennapp, antar jag. Made me laugh.


signatur

- Ät mig levande.

Medlem

Haha, ja... eller snarare: "hur man ska göra sitt spel relevant i år".


signatur

Vincere vel mori.

1
Skriv svar