Något man måste veta innan man köper ny RAM?

Medlem
Något man måste veta innan man köper ny RAM?

Jag undrar om man måste veta något specielt innan man köper mer RAM. hade tänkt köpa det här

Medlem

Främst ifall ditt moderkort har stöd för hastigheten och minnestypen... Vad har du för moderkort?

Medlem

Manufacturer: MSI
Model: MS-7113
Chipset: SiS 649
Southbridge: SiS 965

Inaktiv

Köp samma ram som du redan har i burken är väl ett tips... Om du inte vill köpa massa nytt...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Jag ska inte köpa så jag får mer RAM utan snabbare

Medlem

har du långsamma minnen idag så får du slänga dem eftersom de kommer vara flaskhalsen, de klarar inte av att arbeta lika snabbt som de nya.


signatur

thank you, come again

Medlem

jag slänger inte ett 512MB minne utan att köpt ett nytt först. Minnena går i 133Mhz för att det segaste är 133Mhz, det andra är 200Mhz och det kommer jag kanske byta ut senare.(när jag har mer pengar)

Inaktiv

Med tanke på att du har 1GB (2X512) DDR minnen så skulle jag vänta att köpa minnen till du har råd att köpa iaf 1GB (snabbare minne).

Även om du köper mer minne nu så kommer det nya minnet anpassa sin hastighet till dina gammla sega minnen.

Sen kanske det beror lite på om du kan köra dual-channel på ditt moderkort.

Får man fråga vad du ska ha det extra minnet till? söker du mer spelprestanda eller är det bildredigering som gäller på burken, eller vad är det du pysslar med?


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Medlem

Spelprestanda, alla minnena på 1GB kostar runt 800-900:- så det blir bättre om jag köper ett GeForce 6800XT(1600:-) istället för 1GB minne.

1
Skriv svar