Internetanvändare utan tv får betala tv-licens

Medlem
Skrivet av ingolson:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av ingolson:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

men skärp er... jag kollar ALDRIG på SVT. skitkanal(er)!

Hur f-n vet du då att det är skit?
Du måste uppenbarligen ha missat reklam-tv utbudet helt, det kostar dessutom mer om man ska ha kabel-TV hemma.
Vad snackar vi om? eppa hundringar om året?
Fruktansvärda summor för en genomsnittlig FZ-läsare med Grafikkort ditt och moderkort datt.
När du får mustasch kommer du inse vilken bra TV vi hade förr(nu).

2000 kr/år.

Förstår inte varför du tycker att någon som inte är intresserad av svt ska betala för det.
Vill du betala mitt årliga tandläkarbesök? Kostar mindre än ett grafikkort.

Som du förstår så har det med princip att göra, varför ska man betala för något man inte nyttjar?

Jag har redan betalat för dina årliga tandläkarbesök de senaste trettio åren, för att inte tala om skolan, klockrena pengar i sjön verkar det som.
Och var är dina principer när det gäller äldreomsorg,barnomsorg, försvar,tull, hemtjänst, psykvård etc. som jag antar du inte heller nyttjar ut till fullo?

Jag anser då inte att TV, speciellt inte om man inte har en TV, ska ingå i de du rabblade upp nu. Skatt är något man betalar för att samhället ska fungera, vem fan behöver SVT-kanalerna? Saker som försvar och tull är ju något vi alla i Sverige utnyttjar dagligen, hade vi inte haft någon tull så hade Sverige varit ett riktigt paradis för brottsligheten, och utan försvar hade vi nog tillhört något annat land. Alla blir gammal, och då är de en tryckhet att veta att de finns någon som kommer ta hand om en, även om de missköts på många ställen. Och ja, psykvård talar ju bara de för sig, så länge dom inte springer runt på gatorna så betalar jag gärna för deras tvångströja.

Medlem

Det här låter ju helt fel... Jag ser egentligen aldrig på deras kanaler, och tänker då f*n inte betala för något som jag inte använder. Varför ska jag betala dem pengar för att jag använder internet? Har de gått och köpt det eller? XD

Skrivet av Tassel:
Skrivet av savox:

Det här får mig verkligen att lacka ur. Bara för att jag har internet vill jag inte bekosta några tusen övervintrade vänstermuppars inre navelskåderi och präktiga attityd. De får väl börja göra program som folk vill se och är villiga att betala för och inte leva på välgörenhet.

Hahahaha, fasen så bra sagt!

Och ni som jämnför SVT med vår Svenska infrastruktur och med övriga SKATTER kanske borde ta att inse att SVT är ett statligt företag och inget som har med skola, vård, älrdeomsorg osv osv. att göra!
Det är helt enkelt en förlegad instutition som inte för fem öre hänger med i dagens informationssamhälle.
Ni som hostar om att dom ger oberoende och icke vinklade nyheter är värkligen totalt tappade bakom flötet. Dom ger det Svenska folket precis det DOM tycker att vi ska se, inget annat. Som föregående talare sa att dom ger oss en fjuttig bild av krisen i mellanöstern på 10-15 sek sen så är resten av nyhterna om våra inhemska problem/nyheter. Samt att nyhterna är vinklade så innihelvete, och inte ett dugg bättre än typ Aftonbladet.

Rent ut sagt, Jävla hyckleri!

P.S Innan någon börjar gapa om fjortisattityd osv så vill jag bara säga att jag har medvetet sett på SVT som jag kommer ihåg sen slutet/mitten av 70-talet och har insett att dom inte utvecklat sig speciellt mycket sedan dess, så jag har rätt i att spy galla över dom bäst jag vill utan att någon ska klappa mig på huvudet för det! D.S

Håller med, dessutom eftersom SVT är statligt så är det ett politiskt propaganda vapen, vinklat till fördel av specifikt utvalda parti/partier vilket enligt mig alltid fått mig att må illa. (Tass någon?) SVT är därmed en förlegad institution i en modern "demokrati".


signatur
Medlem

MEn for fuck sake!

Vi har beslutat GÖRA MÖJLIGT för alla med mobiltelefon att se SVTs program, därför ska alla med mobil betala tv-licens. Vi har ställt upp tv-apparater längs vägarna som sänder SVTs utbud och därför ska alla med bil betala tv-licens.

Att skaffa Tv är ett aktivt val man gör JUST FÖR att kunna se tv-program. Att ha tillgång till internet är att ha del av en infrastruktur - varvid man i efterhand inte kan komma och tvinga på folk en tjänst de inte aktivt valt!

Inaktiv

så vitt jag vet står SVT för sveriges television och är inte television TV då fattar jag inte varför ska de som inte har en TV få betala licensen för tv'en i sitt internet... hallå det är internet inte TV kan inte de på SVT hålla sig till sin egna jädra branch och inte gå in på en branch där de inte har ett skit att göra

Inaktiv

Ja vad kan man säga mer än att det inte kommer att kunna gå att genomföra, allt för många kommer vara emot detta. Det är bara för dumt för att vara sant helt enkelt, idioti på hög nivå.

Medlem
Skrivet av Bt:
Skrivet av Bonik:

Vad blir näst, ska de tvinga alla att betala också avgift för luften vi andas in. Jag blir skit förbannad.

Skrivet av huxflux:

Som du förstår så har det med princip att göra, varför ska man betala för något man inte nyttjar?

För att du lever i samma samhälle och land som alla oss andra. Du kanske aldrig blir sjuk, aldrig använder vägarna eller aldrig har studerat vid en Högskola. Välkommen till Sverige, här hjälpts vi åt för att få ett bättre land. Passar det inte kan du flytta till USA - skitkassa samhällsprogram (om ens något) men du behöver inte betala något iaf. (Rösta in nya parti i Sverige verkar inte hjälpa - nya regeringen verkar inte ändra på något av vad Sossarna kokade ihop).

vad pratar du om? Det här handlar om kultur och nöje.. går jag till en nöjespark så betalar jag för det. Samma om jag ska på ett museum.

Jag nyttjar själv svt och betalar för det, men jag tycker fortfarande att folk ska kunna välja bort kanalerna.
Idag handlar det bara om att man inte får äga en tv-mottagare för att komma undan avgiften (vilket i sig är konstigt), men när svt ska in på en ny infrastruktur och menar att det nu är dags att alla som äger internet ska betala så blir det bara totalt fel..
Mobiltelefoni nästa?

Jag gillar idén, men inte påtvingandet att betala för det för att man äger någon annan tjänst.
Samtidigt avstår jag nog hellre från tjänsten om det betyder att licenskostnaden ökar och det skulle jag kunna tänka mig att de flesta licensbetalare håller med om.


signatur

thank you, come again

Medlem

Men om alla med internet kan se SVTs program nu på nätet, betyder detta att alla miljarder behöver betala tv-licens för svensk tv bara för att dem har internet?
Nä inför dem en ny tv-licens ska Hamilton få smaka på piska

Medlem

Ja SVT är då ta mig fan inte värt en tvl icens, vad ligger den på 500 kr i månaden eller något dylikt helsjukt, fan betalar inte äns det för 50 sattelit kanaler i HD ?!

Ja dom ska då fan inte lägga några pengar på våran internettupkoppling.


signatur

P.L.U.R

Medlem

snart blir det nog så att man blir registrerad när man föds.

Inaktiv

HELRÄTT.. Slipper jag vara själv i hela sverige att betala!


signatur

"Någonting smart...!"

Medlem

Vissa av er är helt ute och seglar.

En tv kan göra mer än bara visa tv kanaler,

Så alla som har tv för att t ex titta på dvd/blu Ray eller spela spel, på sin nya 52", skall betala ?, det är fan helt fel håll att gå.

Nu kommer Studenter att bli drabbade, och de som gladde sig att kunna köpa en dator för sina studier kan gå och hänga sig, för nu skall dem pynta 2000 kr / år bara för att ha SKITEN!

INFÖR EN DIGITAL BOX FÖR SVT, så skall ni se hur många som är villiga att betala för sk SVENSK KULTUR,

Vad är det förresten, Utiset, Språka på lätt svengelska, typ, bfatt , reloda, savea.

Nej betala för det man utnyttjar är en självklarhet.

DIGITALBOX NU! och slopa tv licens "SKATT"

/SM


signatur

Denon / Pioneer

Skrivet av SWEDISH_-_M@SSACRE:

Vissa av er är helt ute och seglar.

En tv kan göra mer än bara visa tv kanaler,

Så alla som har tv för att t ex titta på dvd/blu Ray eller spela spel, på sin nya 52", skall betala ?, det är fan helt fel håll att gå.

Nu kommer Studenter att bli drabbade, och de som gladde sig att kunna köpa en dator för sina studier kan gå och hänga sig, för nu skall dem pynta 2000 kr / år bara för att ha SKITEN!

INFÖR EN DIGITAL BOX FÖR SVT, så skall ni se hur många som är villiga att betala för sk SVENSK KULTUR,

Vad är det förresten, Utiset, Språka på lätt svengelska, typ, bfatt , reloda, savea.

Nej betala för det man utnyttjar är en självklarhet.

DIGITALBOX NU! och slopa tv licens "SKATT"

/SM

Vad menar du med svensk kultur på SVT? Det är all kultur utom svensk kultur. J***A indoktrinerings tv


signatur
Inaktiv

Tycker att några av er är lite väl elaka mot Eva Hamilton. Troligtvis lider hon av
någon form av hjärnskada, möjligen en tumör. Det är definitivt olämpligt att göra
narr av handikappade människor :):):)

Skriv svar