Uppgradering av datorn

Inaktiv
Uppgradering av datorn

Tänkte uppgradera min dator genom att byta moderkort s939 och processor till amd 64 så jag kan köra med mina gamla minnen och inte behöver byta till ddr2. Graffekortet ar AGP 8x så moderkortet måste ha agp port. Vilket moderkort och processor är mest prisvärt och blir det stor skillnad i prestanda mot en amd 2600+ vill ha med integrerat ljud då jag har det på mitt nuvarande och vill inte köpa till något ljudkort

ASRock 939Dual-SATA2 ULi M1695 4DDR-DIMM 3PCI 2PCIe AGP SATA Raid Audio LAN Socket939 ATX

ECS Elitegroup NFORCE3-A939 nForce3 250 2DDR-DIMM 5PCI AGP SATA Raid Audio LAN Socket939 ATX

MSI K8T NEO2-F V2 VIA K8T800 2DDR-DIMM 4PCI AGP SATA Audio GB-LAN Socket939 ATX

osäker på om det övre har integrerat ljud

Inaktiv

asrock-kortet med både agp och 16xpciexpress skulle bli mitt val. isf ges man betydligt bättre uppgraderingsmöjligheter på grafikkortssidan senare.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Det övre har ljud integrerat... Därav ordet "Audio" i specifikationen. Det verkar vara hur smidigt som helst, då kan du som sagt köra AGP-kortet tills du tycker det blir för segt och sätta in PCI-e-kort när den dagen kommer... Lätt bäst och smidigast


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Det var det kortet jag ville ha pga grafikmöjligheterna men ville som sagt ha integrerat ljud så det låter bra.

Skulle gärna vilja ha lite hjälp med val av processor till detta kort också, då kortet finns på datorbutiken vore det bra om processorn också kommer därifrån.

Inaktiv

3800+ för under tusenlappen verkar ju vara ett trevligt val.
länk

edit: vet ej om länken funkar. jag kan inte komma in till produktsidan för något alls på hela sidan. verkar så där lagom muppat.
kanska webhallen eller komplett istället?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv
Skrivet av nolimitsoya.:

3800+ för under tusenlappen verkar ju vara ett trevligt val.
länk

edit: vet ej om länken funkar. jag kan inte komma in till produktsidan för något alls på hela sidan. verkar så där lagom muppat.
kanska webhallen eller komplett istället?

Jo då, länken funkar men vad är skillnaden på Installerad storlek L2-cache - 512 KB och 1MB?

Hittat en som har 1mb L2 cache med klockfrekvens på 2.2ghz och din hade 512kb L2 cache men med klockfrekvens på 2.4 den jag hittade kostar 350kr mer vilken är mest prisvärd?

Inaktiv

pr-ratingen (xxxx+) speglar prestandan ganska väl, och det är ju den man är ute efter.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv
Skrivet av nolimitsoya.:

pr-ratingen (xxxx+) speglar prestandan ganska väl, och det är ju den man är ute efter.

Ok, så enkelt var det

1
Skriv svar