Trådlösa hörlurar?

Medlem
Trådlösa hörlurar?

Finns det några trådlösa hörlurar för en vettig slant som har bra ljud? Gärna någon bra lösning på hur man kan koppla till både TV och dator, och växla mellan dessa. Finns det något vettigt?

Inaktiv

inga trådlösa hörlurar har bra ljud

jag köpte ett par för 1800pix som står och samlar damm på min subwoofer vid tvn...

MFC
Medlem

usch för dessa hemska alster.. duger för vissa men enligt min mening är det bajs!.. för spel och musik (där man kräver 100%) så duger dom inte .. oavsett tillverkare och modell


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

vet inte varför men jag gillar nästan inga trådlösa produkter, köper aldrig trådlöst, vet däremot en kompis som hade trådlösa hörlurar, inge vidare ljud, dyrare än med sladd och drar batterier, rekomenderar inte sladdlösa hörlurar.

Medlem

Verkar som om folk här var ruskigt negativa till trådlösa hörlurar. Har funderat på ett par Sennheiser RS130 som människor på SweC verkar gilla, kostar 899kr på CDON. Någon som vet hur dessa är?

MFC
Medlem

kan man leva men knaster och volymfluktuering så visst..

899 spänn är 899 spänn man kan lägga på annat tycker jag.. men det är bara jag.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

varför är snadden ett sånt problem; kan du inte bara skaffa en längre om den inte räcker?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Jävligt skönt att vara fri från sladdfan.. själv stör jag mig så in i helvete på min så.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

jag vet inte hur ni gör när ni spelar, men jag brukar sitta still. sladden lägger jag upp i ett nystan knäet så jag slipper så mycket som möjligt av snedvikten, och därefeter glömmer jag att den finns. är det en ovanligt tung eller osmidig sladd kan man ju alltid byta.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av zAjben:

Finns det några trådlösa hörlurar för en vettig slant som har bra ljud? Gärna någon bra lösning på hur man kan koppla till både TV och dator, och växla mellan dessa. Finns det något vettigt?

Soya: antagligen ska han lyssna på musik och sånt och vill kunna röra sig runt i huset/lgh utan att störa andra.

Medlem

Sup zAjben. Varför är du inte på Hype, va!?!

Iaf. Trådlösa lurar är asskönt. Vad gör välljudande lurar när man inte kan använda dom? Klart han ska ha trådlösa.

Själv har jag Sennheiser HDR 65, hyffsat ljud men mycket användarvänlig i övrigt. Lätta, bra batteritid och så. Var ett bra tag sedan jag köpte dom så är tveksam på om dom säljs numer.

Men, mitt tips i alla fall är Sennheiser HDR 140. Ruskigt bra ljud bara man kompenserar basen något från källan. Riktigt bra i övrigt också - lätta, sköna, bra ställ osv. Inte säker på var du hittar dom i Sthlmstrakterna men du får väl kika runt!


signatur

system: online

Inaktiv

karma, ajdå, missade det.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv
Skrivet av nolimitsoya.:

jag vet inte hur ni gör när ni spelar, men jag brukar sitta still. sladden lägger jag upp i ett nystan knäet så jag slipper så mycket som möjligt av snedvikten, och därefeter glömmer jag att den finns. är det en ovanligt tung eller osmidig sladd kan man ju alltid byta.

Jag lägger inte ens upp sladden i knät. I början gjorde jag också så för att slippa snedvikten, men nu har jag gjort en knut mitt i sladden och lagt själva knuten brevid mig på min stol, (mellan armstödet och sittplatsen).
Sen gjorde jag en till knut längre ned på sladden för att korta ner sladden lite till för att slippa köra över sladden med hjulen på stolen.
Det var så mina förra hörlurar gick sönder. Jag körde över sladden för många gånger
Det ska inte hända igen.

Jag använder såna där "sladdband" som man brukar få med nya saker som t.ex. handkontroller för att fixa knutarna.

1
Skriv svar