Wii-utvecklare: "Xbox Live Arcade är fullt av skit"

Robot
Flakmonkey
Wii-utvecklare: "Xbox Live Arcade är fullt av skit"

Tycker de har lika stor potential, förutom då kanske att Wii-spelen blir mer begränsade pga maskinens hårdvara och storleken på spelen som får släppas(?)... Problemet i dagsläget med alla tre och kanske i synnerhet XBLA är just att det släpps så fruktansvärt många remakes av klassiska spel. De är inte ett problem för att de är dåliga - många av dem är ju riktigt bra - utan för att de gör så att helt nya titlar försvinner i mängden... remakesen får enooooormt mycket mer uppmärksamhet än de nya spelen, vilket till stor del är vårt (pressens) fel tyvärr :/

Inaktiv

Det hade varit mer korrekt om ni skrivit Xbox Live istället för Xbox Live Arcade, XNA har ännu inte fullt dragit igång.


signatur

Min åsikt är baserad på fakta, inte på företaget produkten i fråga görs av.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

remakesen får enooooormt mycket mer uppmärksamhet än de nya spelen, vilket till stor del är vårt (pressens) fel tyvärr :/

Säg inget om dom då:)

Medlem

Haha Serge är min Idol! Varför kan vi alla inte bara vara vänner!


signatur

42

Flakmonkey
Skrivet av kabex:
Skrivet av Nosnos:

remakesen får enooooormt mycket mer uppmärksamhet än de nya spelen, vilket till stor del är vårt (pressens) fel tyvärr :/

Säg inget om dom då:)

Är ju lite hårt att bojkotta dem kanske ^^ Det är ju snarare att de nya spelen ska få mer uppmärksamhet än att remakesen ska få mindre imo

Medlem

Eftersom Xbox Live har en 150mb storleksbegränsning har PSN automatiskt större potential. MEN, Lives stöd för att publicera XNA-spel väger upp antar jag. Fast mer spel ger mer skit också..vänta..vilken potential pratar vi om? Potentialen för bra spel? Flest spel? Flest nerladdningar? I'm confused..

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Tycker de har lika stor potential, förutom då kanske att Wii-spelen blir mer begränsade pga maskinens hårdvara och storleken på spelen som får släppas(?)...

Kräver duktigare programmerare = ofta bättre spel Kolla gärna in RARE's fantastiska titlar till SNES, N64 (Nintendo har alltid haft en mkt begränsad lagringskapacitet).

Jag tycker det är löjligt med alla uttalanden från utvecklare som gnäller "Blueray för litet!" osv. det tyder bara på en enorm inkompetens bland utvecklarna.


signatur
Flakmonkey
Skrivet av MKultra:

Kräver duktigare programmerare = ofta bättre spel Kolla gärna in RARE's fantastiska titlar till SNES, N64 (Nintendo har alltid haft en mkt begränsad lagringskapacitet).

Jag tycker det är löjligt med alla uttalanden från utvecklare som gnäller "Blueray för litet!" osv. det tyder bara på en enorm inkompetens bland utvecklarna.

Helt klart handlar det om kompetens, men hur duktig du är så begränsas du ju ändå till slut av hårdvarans kapacitet.

Men jag håller med om att det gnälls väldigt mycket... mycket som är svårt både här och där, men sen kommer ju utvecklare som inte whinar ett dugg utan bara kodar på och sen visar att det går hur bra som helst...

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av MKultra:

Kräver duktigare programmerare = ofta bättre spel Kolla gärna in RARE's fantastiska titlar till SNES, N64 (Nintendo har alltid haft en mkt begränsad lagringskapacitet).

Jag tycker det är löjligt med alla uttalanden från utvecklare som gnäller "Blueray för litet!" osv. det tyder bara på en enorm inkompetens bland utvecklarna.

Helt klart handlar det om kompetens, men hur duktig du är så begränsas du ju ändå till slut av hårdvarans kapacitet.

Jo, fast hur många tar eg. tillvara på ens 90% av vad som är möjligt med en maskin numera, typ ingen

Är fullständigt säker på att en tillräckligt duktig Wii-utvecklare skulle kunna göra titlar som knäcker både 360:n och PS3 rent grafiskt. Res Evil 4 till GC'n var ju riktigt bra gjort och helt i klass med maskiner med bättre hårdvara. Finns många andra exempel, speciellt på SNES och även N64:an..

Därmed inte sagt att ingen skulle kunna göra snygga titlar till de andra konsolerna, bara det att hårdvara är vääääldigt överskattat. Programeringsskills och art direction är så sjukt underskattat idag att det finns inte..


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Nosnos:

Tycker de har lika stor potential, förutom då kanske att Wii-spelen blir mer begränsade pga maskinens hårdvara och storleken på spelen som får släppas(?)...

Kräver duktigare programmerare = ofta bättre spel Kolla gärna in RARE's fantastiska titlar till SNES, N64 (Nintendo har alltid haft en mkt begränsad lagringskapacitet).

Jag tycker det är löjligt med alla uttalanden från utvecklare som gnäller "Blueray för litet!" osv. det tyder bara på en enorm inkompetens bland utvecklarna.

Spelen blir inte mindre pga bättre programmerare, det beror mer på spelets design och beslut från producenten över vad som ska komprimeras.

Spekulationerna kring huruvida MGS4 skulle rymmas på (vad jag förmodar vara en 25 Gig) bluray-skiva, tror jag beror på att de inte ville komprimera ljudet, och säkert inte texturerna heller. Men jag spekulerar bara..jag antar att det var det du syftade på iaf.

Lives storleksbegränsning kan vara bra i vissa fall, men det kan också hindra vissa. Nu får Bionic Commando: Rearmed större texturer på PSN och PC (källa). Men spelet kommer förmodligen vara lika roligt ändå oberoende av plattform. Programmerarnas kompetens har inget med det att göra.

Medlem

Så om jag förstår det rätt, de klarar på XLA titlar ( aka för mycket retro och säljer för mycket ) Vs Nintendo's WIi ( som i dagens läge ENBART HAR RETRO )

Förstår inte riktigt.... Vad är det de försöker säga, förutom att måla upp sig som totala idioter.

Medlem

Efter att kollat på en filmsnutt på deras spel som sålde för lite så förstår jag det.

Såg inte ett skit vad som hände.

Flakmonkey
Skrivet av MugiMugi:

Så om jag förstår det rätt, de klarar på XLA titlar ( aka för mycket retro och säljer för mycket ) Vs Nintendo's WIi ( som i dagens läge ENBART HAR RETRO )

Förstår inte riktigt.... Vad är det de försöker säga, förutom att måla upp sig som totala idioter.

Det är WiiWare de jämför med skulle jag tro, inte Virtual Console... där ska de ju även i fortsättningen bara ha retrospel

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Det är WiiWare de jämför med skulle jag tro, inte Virtual Console... där ska de ju även i fortsättningen bara ha retrospel

Det är ju sak samma, det är endå samma tjänst, vist för Wii's fall så har de olika namn, ett för Retro spel, ett annat för nya, samma tjänst dock fungerar lika dant o.s.v.

I Xbox 360 fall faller allt under samma namn.

Medlem

Haha vilket skämt, man kan inte ens ladda ner en trail på ett spel på wii.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Du är skit. XBLA är best.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Tony:

Spelen blir inte mindre pga bättre programmerare

Jo.. Har ju inte bara med komprimering att göra. För att ta nått exempel så finns det en mod till Oblivion som optimerade 3D-modellerna, man minskade ner antalet polygoner med 30-50%-nånstans utan att man kan se det, tar mindre plats, går åt mindre resurser. Dvs. rent slarv från programmerarna, sånt förekommer såklart i de flesta spel. Själva programeringskoden kan såklart också optimeras/förminskas.. Nu är det ju visserligen texturer och ljud det som tar störst plats, men det är inte helt sant att programmeringsskills inte inverkar.


signatur
Inaktiv

" Jeff Minter på nytt ventilerat sin besvikelse över 360-användarna. Så sent som i november lovade Minter att inte utveckla fler Live Arcade-spel som följd av hur dåligt Space Giraffe sålt i jämförelse med Frogger. "

Det låter ju bara bra det, för vem vill ha såna skitspel som Space Giraffe på XBLA ?

Sån smörja kan gärna virtual console få ensamrätt på.

Inaktiv

Vilken idiot som uttalade sig. Klart att en del av spelen på Live Arcade inte är så bra, men det finns många grymt bra guldkorn. Faktum är att Microsoft öppnade en fungerande marknad för småspel, mycket bra gjort av dem.

Dessutom kan man ladda ner en trial av Live spelet innan man betalar points för det.

Medlem

Minter verkar vara en rikgit lipsill,gör om gör bättre kanske vore rätt om han nu är så missnöjd:-))


signatur

Antec Sonata 3 Asus Commando Asus Physx Q6600@3600mhz@Vattenkylning 4Gb dominator 8500 SAPPHIRE HD4850 Dlink DGL4300 Ikari Laser

Medlem

Ja Xbox Live Arcade äger ju sönder Virtual Console, bra mycket mer som finns att ladda ner med Arcade och Marketplace.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Varför har ni Serge och Serge? Har aldrig sett det roliga i det.

Medlem
Skrivet av Dreamtale:

Varför har ni Serge och Serge? Har aldrig sett det roliga i det.

Och alla tycker ju som du...


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Lite knas och bus är ju kul

Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av Dreamtale:

Varför har ni Serge och Serge? Har aldrig sett det roliga i det.

Och alla tycker ju som du...

Tja, de flesta jag pratat med det om verkar enbart tycka att det är löjligt.

Inaktiv

måste säga att Live Arcade är bäst.. Konstigt, det... som är en M$ produkt/tjänst.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

True true,
go the big N!


signatur

sleeplezz

Medlem

Låter som avundsjuka.

Medlem

PSN är det självklara valet, inga begränsningar = bättre. Visst, XBLA kommer få lite stöd för indie-utvecklare att lättare göra spel men i grunden så måste ändå allt ligga under 120MB (?) vilket är patetiskt.

Att WiiWare ens jämförs med de andra två är skrattretande.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

12
Skriv svar