Wii-utvecklare: "Xbox Live Arcade är fullt av skit"

Medlem

"Xbox Live Arcade".... uuuuuh, skojar ni som röstat på det alternativt!?

Inaktiv

håller med serge här gilla läget!

Medlem

Jag vill vara med på en kram!!

Medlem
Inaktiv
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av MKultra:

Kräver duktigare programmerare = ofta bättre spel Kolla gärna in RARE's fantastiska titlar till SNES, N64 (Nintendo har alltid haft en mkt begränsad lagringskapacitet).

Jag tycker det är löjligt med alla uttalanden från utvecklare som gnäller "Blueray för litet!" osv. det tyder bara på en enorm inkompetens bland utvecklarna.

Helt klart handlar det om kompetens, men hur duktig du är så begränsas du ju ändå till slut av hårdvarans kapacitet.

Jo, fast hur många tar eg. tillvara på ens 90% av vad som är möjligt med en maskin numera, typ ingen

Är fullständigt säker på att en tillräckligt duktig Wii-utvecklare skulle kunna göra titlar som knäcker både 360:n och PS3 rent grafiskt. Res Evil 4 till GC'n var ju riktigt bra gjort och helt i klass med maskiner med bättre hårdvara. Finns många andra exempel, speciellt på SNES och även N64:an..

Därmed inte sagt att ingen skulle kunna göra snygga titlar till de andra konsolerna, bara det att hårdvara är vääääldigt överskattat. Programeringsskills och art direction är så sjukt underskattat idag att det finns inte..

håller med dig, så fruktansvärt mycket slarv av dagens proggers. hårdvaran ligger långt före proggers idag. eller så har utvecklarna bara blivit lata det är fan skandal, så mycket portningar å skit med sorglig framerate det finns ute idag.
GRAW 2 är ett grymt exempel, laggar/poor framerate på varenda plattform och så snyggt är det inte om man skulle jämföra med CoD 4 t.ex

Inaktiv
Skrivet av Dreamtale:

Varför har ni Serge och Serge? Har aldrig sett det roliga i det.

kan hålla med dig om att Sarge & Serge är ganska meningslösa = 2 flummare som inte ger mig någonting. säg till mig när jag ska skratta typ

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Är ju lite hårt att bojkotta dem kanske ^^ Det är ju snarare att de nya spelen ska få mer uppmärksamhet än att remakesen ska få mindre imo

Håller med i princip, fast hur hade du tänkt att det skulle gå till rent praktiskt? Det finns ju bara 100 %, så att säga. Mediabruset, du vet.

Skrivet av FZ:

Vilken plattform för nedladdningsbara spel har mest potential?

Varför fanns inte PC med? Personligen hade jag nog valt "ingen" om alternativet fanns. Svårt att se någon tydlig vinnare då alla plattformar dras med någon form av aber.

Sedan så skulle jag vilja påpeka att herr Minter borde fundera på om det inte kan vara så att Space Giraffe suger.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Minter är en nolla och en fåne. Han har uppenbarligen ingen koll på hur markaden ser ut och kan ingenting om hur man får folk intresserade av ett spel. Att han döpte sitt spel till Space Giraffe gör det hela mer än tydligt.

Medlem
Skrivet av Dreamtale:

Varför har ni Serge och Serge? Har aldrig sett det roliga i det.

Håller med, känns bara som att FZ blir nått Lunarstorm med dom här på sidan.
Så jävla irriterande att dom skall ha med dom i diverse nyheter, håll dom i en egen hörna där folk som "uppskattar" dom kan hänga.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av Strax Dax:

" Jeff Minter på nytt ventilerat sin besvikelse över 360-användarna. Så sent som i november lovade Minter att inte utveckla fler Live Arcade-spel som följd av hur dåligt Space Giraffe sålt i jämförelse med Frogger. "

Det låter ju bara bra det, för vem vill ha såna skitspel som Space Giraffe på XBLA ?

Sån smörja kan gärna virtual console få ensamrätt på.

word!

Medlem
Skrivet av pileofnuts:

Minter är en nolla och en fåne. Han har uppenbarligen ingen koll på hur markaden ser ut och kan ingenting om hur man får folk intresserade av ett spel. Att han döpte sitt spel till Space Giraffe gör det hela mer än tydligt.

Sedan att du bevisligen inte har koll på vem Jeff Minter är, känns mer tragiskt än ditt värdelösa uttalande.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv

Ur artikeln:

"- som står i färd med att lansera den egna plattformen WiiWare för så kallade indiespel -"

Detta är ganska missvisande då Nintendo själva erkänt att företag med små budgetar inte kommer få tillgång till WiiWare. Istället riktar sig WiiWare till stora företag som kan sidosätta egna team för att utveckla spel för nedladdningsbar försäljning.

Ontopic:
Jag tycker att LiveArcade verkar vara den absolut bästa och största nedladdningstjänsten på någon konsoll. Har inte en xbox själv, men det finns (/är på väg) en hel del bra spel till XBLA som gör det värt att köpa konsollen för..

För att inte tala om spelen som kommer när XNA Community Games släpps i slutet av året, tror microsoft vinner på att öppna upp konsollen!

Medlem

Alla har givetvist potential

12
Skriv svar