The NVIDIA System Sentinel is reporting that the NVIDIA-powered graphics

Medlem
The NVIDIA System Sentinel is reporting that the NVIDIA-powered graphics

Har börjat få meddelanden av detta slag nyligen:

-----8<------
"The NVIDIA System Sentinel is reporting that the NVIDIA-powered graphics card is not receiving sufficient power."

To protect your hardware from potential damage or causing a potential system lockup, the graphics processor has lowered its performance to a level that allows continued safe operations.
-----8<------

Jag har INTE mekat i datorn på väldigt länge.

Temperaturen: CPU 42, GPU 71, Disk: 34, Moderkort: 36. Rummet har 27 grader.

Idéer? Låter som om jag skall ta och titta i datorn. Någon som hört detta tidigare? Kan en kabel ha lossnat någonstans? Temperaturerna verkar ju inte så höga så det verkar lite underligt.

Inaktiv

får klent nätagg.
börja med att plocka bort eventuellt damm. hjälper inte det kan du låna ett bättre och se om det blir bättre. isf får du köpa ett.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Normalt sett skulle jag hålla med dig. Men nu har jag kört med detta i evigheter utan problem. Skall försöka blåsa ur allt damm, speciellt det tjocka lagret i CPU-fläkten. Problemet är att klagomålet kommer från grafik-delen.

Medlem

Hade precis samma fel på en av mina datorer, var fett med damm i kylflänsen på grafikkoret som var orsaken, blåste rent det och sen var det bra.


signatur
Inaktiv

jag var kanske inte tydlig nog, men jag menade att du skulle plocka damm ur själv nätdelen.
öppna den inte om du inte känner dig säker. det brukar funka att blåsa tillräckligt hårt genom fläktöppningen, så flygger det damm åt alla möjliga håll.

edit: du har väl inte kopplat in kortet på samma tråd som något annat?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar