Smått men gott om Dragon Age

Robot
Medlem
Smått men gott om Dragon Age

Mja, det är inte snyggt iallafall..


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

"When you make a statement like 'this is the RPG that people have been waiting for', then you better back it up and you better spend a hell of a lot of time on it,

>>Fler bilder"

Bilder? =P
Nån på FZ som har tagit sig en stänkare så här på Lördagskvällen? ;D

Medlem
Skrivet av q0rra:

Mja, det är inte snyggt iallafall..

Bilderna som finns hittils är ju typ från 2004....


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Jh
Medlem

Härligt med ett helt nytt rpg från bioware. Det är ju ett bra tag sedan det tillkännagavs. Nu kanske det börjar dimpa ned lite nya bilder och filmer så småningom..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Hur nu detta ska toppa mass effect är en gåta...


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av q0rra:

Mja, det är inte snyggt iallafall..

Precis som det påpekades här ovanför är de bilderna från ett väldigt tidigt stadie. Jag även har för mig att jag läste något om just grafiken på BioWare-forumet, där det sas att hela grafikmotorn fått sig en rejäl "make-over".


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Haha, riktigt gamla bilder. I PCGs artikel förra året hade bilderna samma stuk som Oblivion, om än inte snyggare.

Hoppas på det gör jag ju absolut och vissa småsaker man hör om det låter riktigt bra, medan andra gör en mer deprimerad. En blandning av BG, NWN och KotOR är ju bara till en tredjedel riktigt lyckad

Tid får de gärna ta sig däremot, bara de känner de har råd och utan att de måste accesibilitera det groteskt mycket för att ta igen förtjänsterna.

Inaktiv

"Dragon Age is said to be a spiritual successor to Baldur's Gate..."

yay, behövs inte mer för att övertala mig :heart:

Inaktiv

vill ha detta.. även ifall vi knappt vet någonting, men biowares spel brukar äga (kick ass)


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Jag skäms för att jag inte har kört något Baldurs Gate spel. Alla säger att speciellt tvåan är fantastiskt, Biowares bästa spel etc. Får ta och testa tvåan när jag får tid.

Medlem
Skrivet av Whimsical:

Jag skäms för att jag inte har kört något Baldurs Gate spel. Alla säger att speciellt tvåan är fantastiskt, Biowares bästa spel etc. Får ta och testa tvåan när jag får tid.

ja du borde fan skämmas!

:evil:

Ontopic: Ja det är ju bioware som tillverkish, så hoppas det blir grymt

Inaktiv

sitter och lirar igenom BGII ännu en gång nu, lika episkt underbart spel varje gång. om nu detta är en riktig spirituell uppföljare av det mästerverket återstår att se


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Medlem

Har varit intresserad utav spelet sedan det utannonserades, och jag tror inte man kommer bli besviken på det, det är ju Bioware ffs

Inaktiv
Skrivet av Whimsical:

Jag skäms för att jag inte har kört något Baldurs Gate spel. Alla säger att speciellt tvåan är fantastiskt, Biowares bästa spel etc. Får ta och testa tvåan när jag får tid.

du är inte den ända....:|


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

ett år kvar.. ganska mycket kan hända så får se om ett år...

Medlem

Längtar! BG1-2 är helt magiskt bra, så lyckas de med konststycket att få Dragon Age ens i närheten av lika bra så kommer det bli underbart!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

De släppte information på tok för tidigt om detta.. men det gjorde de med Witcher också, och det blev ju bra. Så.. hoppas!

Inaktiv

Är det någon som vet om Dragon Age kommer att utspela sig i Forgotten Realms?

Skrivet av Michael Leidzen:

Är det någon som vet om Dragon Age kommer att utspela sig i Forgotten Realms?

Det är inte Forgotten Realms, nej; eller något annat DnD-realm för den delen. Bioware har efter sina framgångar ansett sig kunna skapa spel som inte behöver en DnD-logga för att hypas

Mycket likheter med DnD är ju däremot att vänta, främst vad gäller raser och sånt då.

Medlem

Jag blir instinktivt bekymrad när PR tomtar börja yra. Varenda spel som släpps ska ju "revolutionera spelvärlden". Nog för att jag har förtroende för Bioware men det hade känts bättre om detta kommit från nån annan än deras PR farbror hehe.


signatur
Medlem

inte...spelat...BG II..., skäms!

Medlem

Skäms med finns de att få tag på??


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Flakmonkey
Skrivet av klossen:

Skäms med finns de att få tag på??

http://www.webhallen.com/prod.php?id=58884

Nog det bästa köpet du kommer göra i år

Medlem

Skulle iofs hellre se en "spirituell uppföljare" till Planescape Torment, men BG e inte så illa heller


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

Det är inte Forgotten Realms, nej; eller något annat DnD-realm för den delen. Bioware har efter sina framgångar ansett sig kunna skapa spel som inte behöver en DnD-logga för att hypas

Mycket likheter med DnD är ju däremot att vänta, främst vad gäller raser och sånt då.

Aha ok. Måste säga att jag blev lite besviken men vi får se vad dom lyckas åstadkomma istället.

Edit: Fixade till en dålig quote.

Medlem

Då Baldurs Gate är vår tids bästa spel.....så är förhoppningarna höga på detta nya spel. Jag håller tummarna om att det är i närheten av BG.....


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Inaktiv
Skrivet av Trollafett:

Skulle iofs hellre se en "spirituell uppföljare" till Planescape Torment, men BG e inte så illa heller

Har du spelat NWN2-expansionen Mask of the Betrayer? Inte riktigt en "spirituell uppföljare", men det har klara Tormentvibbar.

Medlem
Skrivet av KazikluBey:
Skrivet av Trollafett:

Skulle iofs hellre se en "spirituell uppföljare" till Planescape Torment, men BG e inte så illa heller

Har du spelat NWN2-expansionen Mask of the Betrayer? Inte riktigt en "spirituell uppföljare", men det har klara Tormentvibbar.

Tack som fan för tipset. Tänkte lira om hela NWN2 när MotB kom ut men det rann ut i sanden. Dags att testa det nu m.a.o.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

12
Skriv svar