OS till en 133 mhz dator

Inaktiv
OS till en 133 mhz dator

Jag ska byta OS på en gammal bärbar dator som för närvarande kör windows NT 4. Vilket operativsystem kan vara lämpligt att installera? (ska vara windows)

Datorn är på 133 mhz och har 64mb RAM.

Är det win98 som gäller? Vill att den ska vara så "snabb" som möjligt.

Inaktiv

win98 är visserligen resurssnålt, men inget trevligt os. jag skulle prova 2000, men strippa den så hårt det går på processer och grafiska effekter.

jag skulle iaf _prova_ damn small linux eller liknande. vad ska du ha den till, och varför måste det vara windows?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Tänkte använda windows eftersom jag aldrig använt linux och känner inte för att lära mig det för stunden...ska ha datorn till studierna, ska användas till att skriva och surfa på.

Såg att datorn precis uppfyller kraven för win 2000 så kanske går att använda. Får nog testa och se om det går att använda utan att bli galen på väntetider

Inaktiv

Går nog riktigt segt om det i över huvud taget fungerar med win 2000. Testa windows ME eller 98.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Inaktiv

ska man bara skriva skolarbeten och surfa finns det inget man behöver lära sig i linux. bara att klicka på ikoner och köra igång.

openoffice.org för komplett officemiljö och abiword för en betydligt resurssnålare fullt utrustad ordbehandlare. firefox som webbläsare, så är allt klart.
allt brukar finnas installerat och konfigurerat från första stund; om inte installeras det med ett par musklicka genom pakethanteraren.

edit: dillo ska visst vara en extremt snabb och resurssnål webbläsare, och om den textformatering som går få till med rtf räcker så räcker ted som ordbehandlare.

båda kommer förinstallerade med damn small linux.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

OT: Använd Firefox med Adblock så inte datorn fastnar pågrund av alla shockwave annonser.

Medlem
Skrivet av Zuncan:

Går nog riktigt segt om det i över huvud taget fungerar med win 2000. Testa windows ME eller 98.

Inte ME för allt i världen. Sämsta OS som någon någonsinn skrivit.


signatur

Wii, Power Mac G5 Quad, MacBook Pro Core Duo.

MFC
Medlem
Skrivet av hansfilipelo:
Skrivet av Zuncan:

Går nog riktigt segt om det i över huvud taget fungerar med win 2000. Testa windows ME eller 98.

Inte ME för allt i världen. Sämsta OS som någon någonsinn skrivit.

håller med, Windows 98 säger jag. Windows ME är ett skämt som råkade hamna i en kartong och säljas.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

tack för synpunkterna!

Blir w98se som åker in

Medlem

måste instämma med soya, jag kör damn small linux med abiword på min bärbara stenåldersmaskin (efter rekomendation från soya och några fler har jag för mig ). det är en 433MHz:are och den går märkbart snabbare nu än med win98se.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar