Robot
Fallout 3

Del tre i den postapokalyptiska spelserien Fallout känns för tillfället väldigt långt borta. Men i slutet av året kan väntan vara över, Bethesda Softworks siktar på att ha rollspelsuppföljaren färdig då.


Medlem
Förspaning - Fallout 3

Har inte spelat 1:an och 2an, men på något sätt känns det här bara som mjölkning av en bra serie.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hade det funnits en gud så hade jag både bett varje dag och offrat en jungfru eller två i hopp om att Bethesda inte ska fucka upp spelet.

Medlem

Jag tror detta blir bra, lite nytt och så inte det gammla 2d som var förut men äsch jag tror det blir bra. jag är en optimistisk hardcore fan av fallout...

Medlem

Att de döper det till Fallout är bara för att de ska tjäna pengar. Om man kollar på bilder och läser vad som skrivits så verkar det som att det kommer bli något helt annat än ett riktigt fallout :/

Inaktiv

Nytt Elder Scrolls nuuuuuuu!.

Inaktiv

Jag måste tyvärr hänga på patrasket här ovan och hålla med, även om det går emot mig. Detta luktar ren mjölkning från Bethesdas sida och liknar självklart inget av de tidigare fallout spelen, inte ens det nedlagda Van-buren liret.

Kan ge mig fan på att spelet ska och kommer anpassas maximalt till dessa smutsiga konsol-spelare så det blir så lätt-tillgängligt som möjligt. Usch


signatur
Medlem

Jag har ändå stora förhoppningar på detta spel. Bethseda är duktiga utvecklare och jag tror inte att de hade köpt licensen om de inte tänkt göra ett bra spel baserat på den, de har ju sin egen Elder Scrolls IP att jobba på annars.

/ LordDaimos

Medlem

Bethesda är bra på att göra spel, det kan ingen egentligen säga emot (visst, man kanske inte gillar genren dom arbetar inom) men dom har aldrig riktigt floppat.

Men personligen så känner jag att dom skulle ha låtit Fallout vara (kan väl satsat på att göra en egen IP?), inte för att att jag är "OMG 2d PLZ, TOP DOWN VIEW!!" etc och så, men det känns som att bethesda kommer att försöka göra det mainstream, som med Oblivion.

Missförstå mig inte, jag älskade Oblivion, men det saknade djup jämfört med tidigare installationer i serien. och jag är rädd att Fallout 3 bara kommer att bli en skal av vad det kunnat bli.

Men, jag kan bli överbevisad. Jag hoppas att jag blir överbevisad av Bethesda.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Har inte spelat 1:an och 2an, men på något sätt känns det här bara som mjölkning av en bra serie.

haha. att släppa ett spel efter 10 år är att mjölka pengar?! jävla nisse ^^ mjölka pengar det är när man släpper ett nytt spel var sjätte månad, med precis samma idé som de tidigare.

Medlem
Skrivet av Mhorix:
Skrivet av KlosterKatten:

Har inte spelat 1:an och 2an, men på något sätt känns det här bara som mjölkning av en bra serie.

haha. att släppa ett spel efter 10 år är att mjölka pengar?! jävla nisse ^^ mjölka pengar det är när man släpper ett nytt spel var sjätte månad, med precis samma idé som de tidigare.

Eller köper upp en ett spelnamn som är direkt förknippat med 2 helt jävla underbara spel. Du snackar minst lika mycket skit själv.
Reaktionen har ju blivit "omfg wtfzorz Fallout3 omgomgomgomgomgbbq!!!"

Mission accomplished, now lets fuck this up

Inaktiv

Dom har reda sagt att det blir ett "Oblivion with guns" i en ny intervju, så några förhoppningar har man inte.

Medlem

Lurid hade många bra poänger, dock så ser jag hellre ett fallout tre av bethesda (då black isles är nerlagt) än inget fallout tre över huvud taget...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

Att kalla det Fallout 3 när det inte liknar 1&2 är dåligt och som andra sagt, dåligt av Bethesda. De kunde döpt det till Fallout Oblivion eller nåt istället. Dvs ett spel i samma miljö men annat spel så en separat titel.

Medlem
Skrivet av Buio:

Att kalla det Fallout 3 när det inte liknar 1&2 är dåligt och som andra sagt, dåligt av Bethesda. De kunde döpt det till Fallout Oblivion eller nåt istället. Dvs ett spel i samma miljö men annat spel så en separat titel.

Du menar alltså att man inte bör vidareutveckla en spelserie utan bara fortsätta pumpa ut samma sak om och om igen som #EA gör med #The Sims?

/ LordDaimos

Inaktiv
Skrivet av LordDaimos:

Du menar alltså att man inte bör vidareutveckla en spelserie utan bara fortsätta pumpa ut samma sak om och om igen som #EA gör med #The Sims?

Och du menar alltså att det är fel att göra en uppföljare till ett bra spel med samma spelide som fansen gillar?

Jag sa inte att det är fel att utveckla andra speltyper och ideer, bara det att de kunde döpt spelet annorlunda. Ta t.ex. Fallout Tactics.

Medlem

lär floppa stort

KoP
Medlem

Usch vad många med förutfattade meningar.. bara vänta och se.. tror själv det kommer bli ett riktigt "mysigt" lir. Ger fan i om spelet har ett arv att förvalta.. ser hellre att man tar en spelserie i en annan riktning och förnyar istället för att nöta i samma spår hela tiden.

Medlem

Grafiken är ju inte imponerande iallafall. Men som rollspel finns det ju viss chans att det blir bra iallafall.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

man borde riva ut tunga på er som snackar skit om ett spel som ni inte vet mkt om.....vi får se vad som händer och hur bethesda softworks fixar det här.....

Medlem

Förutsättningarna är att det blir bra! Jag menar ett oblivion bland skrot! Härligt!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

Redan nu vet jag att jag inte kommer gilla spelet, inte pga. att spelet kanske är dåligt utan att jag verkligen avskyr FPS-rollspel. Sämsta kombinationen som finns.


signatur

Jag är ett PS3 fan. Jag hatar Xobx 360, inte för att det är dåligt, utan för att det är helt jävla värdelöst.

Skrivet av Jokkocze:

Att de döper det till Fallout är bara för att de ska tjäna pengar. Om man kollar på bilder och läser vad som skrivits så verkar det som att det kommer bli något helt annat än ett riktigt fallout :/

Gamla favoriter som man tyckte var så bra när det begav sig orkar man fan inte spela i fem minuter när man besvärar sig med att släppa fram dem ur skuggorna..

GAMMLA FALLOUT REST IN PEACE må något nytt och fräsht resa sig ur askorna som fågel fenix eller nåt...


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Ser jävligt kul ut, älskar "förstörda" mijöer älskar oblivion.

Medlem

Jag hoppas på detta spel. Å andra sidan tycker jag att snygg grafik är en stor beståndsdel i spel samt att jag är vapenfetischist. Visst, de gamla Falloutspelen funkar, men serien kan väl få en liten uppdatering när det gäller gameplay och grafik.

Tänk om DICE fortfarande skulle bygga sina spel på 1942-motorn, eller all världens biltillverkare skulle sluta släppa nya modeller.

Tänk om evolutionen skulle sluta. Eller om den hade slutat för 10 000 år sedan. Då hade vi inte behövt ha denna diskussion. Fan va skönt det hade varit.

FML
Medlem

Ser lovande ut! Dock hade jag gärna velat se en nyare grafikmotor. Oblivions grafik känns en aning utdaterat nu, men man få väl hoppas att de har tweakat den lite nu i Fallout 3.

Inaktiv

Detta ser ju fan löjligt ut.. Oblivion-liknande skärp... För Oblivion var ju såååå himla bra :-/

Medlem

Jag tänker då inte dömma spelet förens jag sitter och spelar det

Inaktiv
Skrivet av kabex:

Jag hoppas på detta spel. Å andra sidan tycker jag att snygg grafik är en stor beståndsdel i spel samt att jag är vapenfetischist. Visst, de gamla Falloutspelen funkar, men serien kan väl få en liten uppdatering när det gäller gameplay och grafik.

Tänk om DICE fortfarande skulle bygga sina spel på 1942-motorn, eller all världens biltillverkare skulle sluta släppa nya modeller.

Tänk om evolutionen skulle sluta. Eller om den hade slutat för 10 000 år sedan. Då hade vi inte behövt ha denna diskussion. Fan va skönt det hade varit.

The Witcher körs på Aurora-motorn som återfinns i NWN1:up:
Minns jag inte fel är det även Generals motor som kommande RA3 komme köras i.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Jokkocze:

Att de döper det till Fallout är bara för att de ska tjäna pengar. Om man kollar på bilder och läser vad som skrivits så verkar det som att det kommer bli något helt annat än ett riktigt fallout :/

Det säger du? Så om de istället hade döpt det till, ja vad ska vi ta nu då, Korvköping? Lade till atmosfären som finns i Fallout och allt annat. Hade du inte sagt "Meh, det är ju bara en ripoff på Fallout!". Jag kan iofs till viss del hålla med dig om att det blir annorlunda men allvarligt talat... bryr du dig verkligen så mycket om det här spelet blir dåligt? Det förändrar ju inte precis hur bra de tvp första spelen var.

[EDIT] Vill bara tillägga en sak.
Var det här verkligen en förtitt? Det kändes inte som att det kom så mycket ny information utan mest som en sammanställning av fakta och egna tankar. Inte för att jag inte tyckte att det var intressant men jag förväntade mig ny information när jag läste ordet "Förtitt".


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

123
Skriv svar