Medlem

Detta ska sannerligen bli intressant.

Jag ser fram emot det enormt....

Dessutom så har dom bra röstskådespeleri med ex. Ron Perlman


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

[quote=Ascendant][quote=Schtraider]Kanske lite klyschig men den sög definitivt in mig i spelet. [quote]

Hmm. Spelseriens motto har alltid varit något i stil med att man ska ta god tid på sig, joina en guild och gör en quest eller två. Mainquesten ska aldrig kännas pressande.

Hur man då har en story som låter en smyga runt och sno saker för thieves guilds räkning i all oändlighet medans en s.k demon-invasion ska pågå (spelhistoriens sämsta invasion) är för mig och min intelligenta hjärna helt värdelöst, från topp till tå. Ologisk är bara förnamnet.

[quote=Schtraider]

Jag kan tycka att de som gömmer sig bakom tabeller och system glömmer vad rollspel (anser jag) handlar om; att leva sig in i en roll. Att följa med sin karaktär under lång tid och känna med sin karaktär. Att hänga upp sig på teknikaliteter är som att sitta och titta på en vacker solnedgång och gnälla på att man glömt sin kamera.

Citat:

Ah. Den inställningen hade jag också när jag började spela spelet (efter tusentals timmar spenderade i Vvardenfells heliga land). Efter ett tag upptäckte jag däremot rätt snabbt att jag inte kunde ägna mig åt det jag älskar i spel som dessa - Utforskning. Meningsfullt utforskande.

Denna bit hade Bethesda plockat bort helt & hållet. Med andra ord, mitt framtida rollspelande dog rätt snabbt. PC-verran går dock att modda, som tur är, men värre har jag med min 360-version.

Jo, det där med att main questen får vänta medan man utforskar världen är helt klart en aning motsägelsefullt. Men å andra sidan är det knappast ett problem som är exklusivt för Oblivion utan snarare en regel för spel där man kan börja med main questen när man vill.

Hur menar du att du inte kan ägna dig åt meningsfullt utforskande?

Morrowind är kanon. Spelade det till förbannelse.

Sorry för off-topic.

Medlem

Chuck Norris?!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av Erenthal:
Citat:

Kan bara hålla med tidigare kommentarer angående namnet. Det här borde inte heta Fallout 3 utan bara vara en spinoff-titel, rätt å slätt.

Återigen, så i ert tycke så måste alltså en uppföljare kopiera sin föregångare i minsta detalj för att få vara en del av serien? Låter inskränkt, men mer väntade jag mig inte av er typ av talibanfans (tack för det uttycket!).

Återigen, de har bytt spelkoncept - är det då inte en spin-off vet jag inte vad som är det. Fallout var från allra första början meningen att vara en P&P-rollspelssimulator (Project GURPS) - vilket är anledningen till att man stod emot den redan då närmast allenarådande realtidstrenden och gick med turordningsbaserade strider med nästan-isometrisk vy. Bådadera går dessutom alldeles utmärkt att göra i Gamebryo som Oblivion använder - Civilization 4 gjordes med Gamebryo.

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Här är väl smaken delad antar jag. Personligen gillade jag Bloodlines till hög grad.

Jag gillade också Bloodlines, du/ni missförstod mig. Rollspelselementen var briljanta rakt igenom, men själva stridsbiten kan man inte säga annat än att den var ett skämt. Att blanda ihop rent "aimande" med tärningskast i bakgrunden är idiotiskt och fungerar inte. Jag kan bara komma på ett spel som blandat så kallade "skill points" med skjutande bra: Deus Ex (Warren Spector, ta över Fallout 3 snälla).

Citat:

20 timmar är väl vad man får om man i stora drag följer main-storyn, utan att dra ut på alltför många sidotåg.

Så uppfattade inte jag det, framför allt inte med tanke på att dem betonade att det är betydligt mindre NPCs än i exempelvis Oblivion. Men visst, jag hoppas du har rätt.

Citat:

Återigen, så i ert tycke så måste alltså en uppföljare kopiera sin föregångare i minsta detalj för att få vara en del av serien? Låter inskränkt, men mer väntade jag mig inte av er typ av talibanfans (tack för det uttycket!).

Vem har sagt det? Jag tycker det är du som är inskränkt och inte kan se vårt perspektiv på det. Löjligt att måla upp oss "konservativa" som rabiata fundamentalister, vi vill bara att ett spel som erhåller titeln "Fallout 3" ska följa franschisen till hög grad. Fallout är inte FEAR eller Far Cry, det har så extremt mycket attityd och själ som inte får gå till spillo, bara för att Bethesda skulle vilja fördumma och förmildra spelet för att sälja det till en större publik. Vilket i princip är vad som sker, konsolifiering av såna här lir leder bara till ondska (se Deus Ex 2).

Citat:

Det roligaste är att jag vet att ni kommer köpa spelet, och sen sitta och tvinga er själva till att hata det, bara för att inte förlora någon sorts imaginär ära. Delikat.

Ärligt talat vet du inte ett skit. Du om någon är inskränkt och din självgoda och dömmande "open minded"-attityd är ur mina ögon mer löjlig än den Fallout-konservatism som finns bland många fans.

Likheten är onekligen slående.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Friamannen:

Edit: Vad gör jag för fel med quote-funktionen?

I [/quote="Erenthal"] ska ="Erenthal" bort.

Inaktiv

Vänta bara, det blir säkert bra! Om man inte blir nöjd får man hoppas på att de släpper ett construction set som till TES3 och 4 så kan man modda så man blir mindre onöjd...
Morrowind var fantastiskt!!

Medlem
Citat:

...bara för att Bethesda skulle vilja fördumma och förmildra spelet för att sälja det till en större publik. Vilket i princip är vad som sker, konsolifiering av såna här lir leder bara till ondska

Och för att du säger det så är det så?

Dom skulle inte ha skapat V.A.T.S dom skulle ha behållt det gamla turbaserade systemet, bara det skulle ha gett spelet bättre respons.

Kommer bli ett bra spel, värt ett köp för fullpris (hoppas jag).

Och till alla er som klagar på att man förstör Fallout andan, dom tog ett steg ifrån Fallout med Tactics och bröt benet med Brotherhood of Steel, vad Bethesda förhoppnings försöker göra är att få Fallout på rätt spår igen.

NMA, NMA never changes...

Inaktiv
Skrivet av Plommon:

Och till alla er som klagar på att man förstör Fallout andan, dom tog ett steg ifrån Fallout med Tactics och bröt benet med Brotherhood of Steel, vad Bethesda förhoppnings försöker göra är att få Fallout på rätt spår igen.

Med den lilla skillnaden att Tactics och BoS både var och marknadsfördes som spin-offs och inte som uppföljare.

Medlem
Skrivet av KazikluBey:
Skrivet av Plommon:

Och till alla er som klagar på att man förstör Fallout andan, dom tog ett steg ifrån Fallout med Tactics och bröt benet med Brotherhood of Steel, vad Bethesda förhoppnings försöker göra är att få Fallout på rätt spår igen.

Med den lilla skillnaden att Tactics och BoS både var och marknadsfördes som spin-offs och inte som uppföljare.

Men det var fortf. Fallout... marknadsföring... kom igen, det betyder inget, så länge det bygger vidare på 'fallout' historien. Även om spelen inte kom i kronologisk ordning så finns det fortf. en röd tråd. Fallout 3 kommer bjuda på något helt nytt, det kommer vara samma post-apokalyptiska U.S.A vi alla kommit att älska, men det är inte en uppföljare, vi börjar på en ny tråd....

Medlem
Skrivet av Plommon:

Men det var fortf. Fallout... marknadsföring... kom igen, det betyder inget, så länge det bygger vidare på 'fallout' historien. Även om spelen inte kom i kronologisk ordning så finns det fortf. en röd tråd. Fallout 3 kommer bjuda på något helt nytt, det kommer vara samma post-apokalyptiska U.S.A vi alla kommit att älska, men det är inte en uppföljare, vi börjar på en ny tråd....

Om det ändå vore så enkelt :\

Medlem

9 till 12 slut? VILL HA SPELET NU!

Inaktiv

Fick mitt ex igår...

123
Skriv svar