Hjälp! udda problem - Tappar internet.

Medlem
Hjälp! udda problem - Tappar internet.

Hejsan, ska dra detta snabbt, hoppas verkligen nån kan hjälpa mig innan jag tar livet av min burk.

Problemet:
I helt slumpmässig ordning, tappar min dator internetconnection.

Vad jag felsökt:

*TPkabeln, inget fel. En annan dator sitter på en tpkaleb och den tappar aldrig internet.
*Kopplat in trådlöst nätverk till datorn, tappar ändå internet, har en laptop som går på trådlösa och den tappar aldrig internet.

Altså inget fel på självaste internet utan det måste vara datorn ifråga.

Lätt info om datan.

CPU: pentium 4 - 3gig
Minne: 1gig Corsair value pak
grafik: ATI radeon X850XT
Moderkort: Gigabyte

(skriver detta från jobbet på laptoppen, inte 100% säker på att alla XT hit och dit stämmer, men det är närma iafall)

mm.
Denna dator har haft större problem, men då gällde det omstarter, DOCK fanns internet problemet där med, men inte i lika stor utstäckning. (problemet var trasigt moderkort)

Vad kan det vara för fel? jag tycker jag har försökt allt!


signatur

Bara gör det.

Medlem

Är det ett inbyggt nätverkskort ?
Om det är det, testa med att sätta dit ett nytt på nån pci-plats, kanske är det inbyggda som strular ?!

Medlem

Jag har nästan samma problem men då försvinner internet på alla mina datorer så man måste starta om nätverket, och ibland så tappar man det och så kommer det tillbaka inom 1-5 sec. Extremt jobbigt när man spelar eller laddar ner.

Medlem

Hmm, jag har liknande problem, men jag tropr mina härstammar till ett "trasigt" telejack, för jag bytte till ett annatoch nu funkar det. Måste få hit någon som kan kolla på det så man kan få de fixat. Men då man ringer från det jacket verkar det inte vara problem.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av Belse:

Är det ett inbyggt nätverkskort ?
Om det är det, testa med att sätta dit ett nytt på nån pci-plats, kanske är det inbyggda som strular ?!

Jag kan bara hålla med Belse i detta fall.

Jag hade själv precis samma problem som beskrivs här och felsökte och kom på samma sätt som du verkar ha gjort till att felet måste ligga i datorn. Testade då att sätta i ett nätverkskort som jag hade och vipp tjilevipp så fungerade det klockrent. Så om du kör på ett integrerat nätverkskort så testa och byt!

1
Skriv svar