Ny SpelDator vilken??

Inaktiv
Ny SpelDator vilken??

Hejsan!
Ska köpa en ny dator för att spela Bf2, just cause, QW,Crysis och sådana spel.
Vilken är en prisvärd modell för en 15000 kronor, ingen?
Eller tycker ni att man skall vänta till Windows Vista kommer ut och köpa då istället?

Inaktiv

Skit i Vista. Det kommer ändå att vara buggit i början som allt annat.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Inaktiv

Eller så tar du en Komplett gamer i30
http://www.komplett.se/k/config.asp?ConfigSystemId=10158
Fast konfigurerar så att du får en E6400 ist för en E6700 ? Kanse minskar hårddisken lite, 400 gb kanske inte är nödvändigt?
Och vipps så hammnar man på 14823:-

Titta omkring på www.netgiganten.se rätt bra priser


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Inaktiv

Jaaa, du ska absolut inte köpa en AMD om du vill ha prestanda i spel och har 15 lakan att leka med

Du får lätt en E6700 och ett X1900XT för de pengarna

david_dellblom vet inte vad han pratar om ;P

MFC
Medlem
Skrivet av Jinx:

Jaaa, du ska absolut inte köpa en AMD om du vill ha prestanda i spel och har 15 lakan att leka med

Du får lätt en E6700 och ett X1900XT för de pengarna

david_dellblom vet inte vad han pratar om ;P

inte AMD.. dummaste jag hört..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Jinx:

Jaaa, du ska absolut inte köpa en AMD om du vill ha prestanda i spel och har 15 lakan att leka med

Du får lätt en E6700 och ett X1900XT för de pengarna

david_dellblom vet inte vad han pratar om ;P

inte AMD.. dummaste jag hört..

Man ska absolut inte vara rädd för AMD men just nu är Core 2 Duo det bästa på marknaden. Kan man lägga 15 000 på en dator så är det nog värt att satsa på en Core 2 Duo.


signatur

Wii, Power Mac G5 Quad, MacBook Pro Core Duo.

MFC
Medlem

marginella skillnader vad gäller sunkigt krävande spel.. de CPU:er som är "on the frontline" både för AMD och Intel är så grymma så avgörandet fälls av vilket grafikkort man har.. och några fps hit och dit..

man måste vara jävligt kinkig för att välja en som kanske är 10fps bättre i ett spel.. och då är fps:en kanske redan på 120fps..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

1
Skriv svar