Tre filmer från Bionic Commando Rearmed

Robot
Medlem
Tre filmer från Bionic Commando Rearmed

givet köp

Medlem

ser helt sjukt bra ut!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Nostalgi på hög nivå detta, men är det satt nåt datum än?

Medlem

ser riktigt bra ut detta.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Vad är det för trend man har börjat med egentligen? massor av gamla arkadklassiker som görs om med modern grafik och fysik. Än kan väl inte alla idéer vara slutkörda? Med det sagt så ja.. det ser väl lite småtufft ut ^^

Medlem
Skrivet av Wartex:

Vad är det för trend man har börjat med egentligen? massor av gamla arkadklassiker som görs om med modern grafik och fysik. Än kan väl inte alla idéer vara slutkörda? Med det sagt så ja.. det ser väl lite småtufft ut ^^

Tror att man gör det för att man kan, vill och för att alla inte har originalen.

Det verkar dessutom skoj så varför inte köpa ett gammalt koncept i ny kostym?

Medlem

Ser riktigt bra ut imo! Så kul med gamla NES klassikern när man var till lokala kiosken och hyrde spelet för en dag o panga på utav h-vete varje gång ^^


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Soft retromusik.

Medlem

hade vart svårt att göra spelet på nåt annat sätt..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Visst har man varit intresserad och tänkt o köpa liret när det väl kommer online men efter man hört musik i dessa filmer kommer man nog fan "hänga på låset", shit vilken grym remake det verkar vara!

Soft att M$ släpper spärrarna på "max storlek för arcade spel" på detta spelet också, kan man köpa det till x360 där man har allt annat istället för PS3an.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Liknar duke nuken...

Medlem

Motivera varför dom lägger in "Commando" mitt i "Bionic Commando"? Nåt jag missat eller? Klagar inte jag gillar sånna här "enkla", "avskalade" titlar...

Medlem
Skrivet av haiko:

Motivera varför dom lägger in "Commando" mitt i "Bionic Commando"? Nåt jag missat eller? Klagar inte jag gillar sånna här "enkla", "avskalade" titlar...

Jag antar att du aldrig spelat orginalet till NES?

När man stötte på en fiendepatrull på kartan så fick man slåss mot dem i ett topdown view läge.

Medlem

Synd att dom fördummar spelet.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Synd att dom fördummar spelet.

Fördummar spelet hur?

KoP
Medlem
Skrivet av Wartex:

Vad är det för trend man har börjat med egentligen? massor av gamla arkadklassiker som görs om med modern grafik och fysik. Än kan väl inte alla idéer vara slutkörda? Med det sagt så ja.. det ser väl lite småtufft ut ^^

Kanske för att introducera yngre gamers till gamla klassiker? Skulle nog inte fungera om man inte
retuscherade gfx/sfx först. Annars skulle dom
tycka det såg ut som skit. Dessutom ska man
väl kunna switcha över till original gfx om man hellre vill ha det..

Skrivet av Ichabod:
Skrivet av haiko:

Motivera varför dom lägger in "Commando" mitt i "Bionic Commando"? Nåt jag missat eller? Klagar inte jag gillar sånna här "enkla", "avskalade" titlar...

Jag antar att du aldrig spelat orginalet till NES?

När man stötte på en fiendepatrull på kartan så fick man slåss mot dem i ett topdown view läge.

Originalet kom till arkad.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Wartex:

Vad är det för trend man har börjat med egentligen? massor av gamla arkadklassiker som görs om med modern grafik och fysik. Än kan väl inte alla idéer vara slutkörda? Med det sagt så ja.. det ser väl lite småtufft ut ^^

Kanske för att introducera yngre gamers till gamla klassiker? Skulle nog inte fungera om man inte
retuscherade gfx/sfx först. Annars skulle dom
tycka det såg ut som skit.

Skrivet av Ichabod:
Skrivet av haiko:

Motivera varför dom lägger in "Commando" mitt i "Bionic Commando"? Nåt jag missat eller? Klagar inte jag gillar sånna här "enkla", "avskalade" titlar...

Jag antar att du aldrig spelat orginalet till NES?

När man stötte på en fiendepatrull på kartan så fick man slåss mot dem i ett topdown view läge.

Originalet kom till arkad.

Jag vet, vad jag menade med orginalet är det spel som Rearmed är baserat på.

Medlem

Bra uppvärming inför "nyversion av den tjugoåriga klassikern Bionic Commando"

Medlem

Ett givet köp


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv
Skrivet av haiko:

Motivera varför dom lägger in "Commando" mitt i "Bionic Commando"? Nåt jag missat eller? Klagar inte jag gillar sånna här "enkla", "avskalade" titlar...

Aa bra fråga... Men både Commando och Bionic Commando är licensierat av samma företag, Capcom. Det du syftar på antar jag är musiken visst? För Bionic Commandos Topdown musik är annorlunda, hoppas den finns inmixad där nånstans.

Medlem

Ser ut som en klon på Turrican serien jag lirade på min Amiga500

1
Skriv svar