Massiv indiekampanj på Steam

Medlem
Massiv indiekampanj på Steam

Tio av världens bästa indiespel för en trehundring? Ja tack!

2008 var året då indie uppmärksammades som aldrig förr. 2009 fortsätter i samma spår.

Fram till och med måndag kan du köpa ett fantastiskt tiopack med några av de bästa gräsrotstitlarna på Steam. För sinnessjukt låga 29,99 euro får du:

* Audiosurf (racingspel som bygger banorna utifrån din egen musik)
* Blueberry Garden (som jag gav 4/6 i SvD, men recensionen verkar inte ligga uppe)
* Braid (6/6, <a href="http://www.svd.se/kulturnoje/spel/nyheter/artikel_1628387.svd">läs min SvD-recension här</a>)
* Crayon Physics Deluxe (fascinerande fysiklek med kritor)
* Darwinia (retrocharmig strategi)
* Everyday Shooter (avskalat och stiligt shoot 'em up)
* Gish (plattformsspel -- vinnaren av Inedpendent Games Festival 2005)
* Mr Robot ("action-pussel-äventyrs-rpg")
* The Path (ödesmättad skogsutflykt)
* World of Goo (5/6, <a href="http://www.svd.se/kulturnoje/spel/nyheter/artikel_2325459.svd">läs min SvD-recension här</a>)

Vad paketet kallas? <em>The absolute, autonomous, frewheeling, grassroots, nonaligned, nonpartisan, sovereign, unconstrained, uncontrolled, unregimented games pack</em>.

Bara <em>Braid</em> (ett av världens smartaste spel) eller <em>World of Goo</em> är värda 30 euro var för sig, så om du undrar vad allt upphetsat jidder om indie handlar om föreslår jag att du slår till genast. Din hjärna kommer att tacka dig.

#blogg


signatur

Vincere vel mori.

Medlem
Massiv indiekampanj på Steam

(skamlös själv-reklam) Reflektionisk recension av the Path här.

Synd att många av spelen redan är i min ägo eller inte övertygar ordentligt.


signatur

- Ät mig levande.

Wow, det är ju helt sjukt. Fan vad irriterande att jag inte har Steam :/


signatur

I am Jack's complete lack of surprise.

Inaktiv

Steam kostar inget att använda förrän du köper spelen så det är bara att skaffa. Darwinia är väl titeln som blänker lite mer än de andra, i stark konkurrens med Braid.

Jag måste nog skriva en krönika i något kommande nummer om hur The Path ganska oförtjänt stal utrymme från resten av indiescenen tack vare en osannolik blogghype som sköljde över Internet, på tal om.

Skrivet av Carl-Johan Johansson:

Steam kostar inget att använda förrän du köper spelen så det är bara att skaffa. Darwinia är väl titeln som blänker lite mer än de andra, i stark konkurrens med Braid.

Jag måste nog skriva en krönika i något kommande nummer om hur The Path ganska oförtjänt stal utrymme från resten av indiescenen tack vare en osannolik blogghype som sköljde över Internet, på tal om.

Gör det? Shit, då får jag verkligen se till att skaffa det.


signatur

I am Jack's complete lack of surprise.

Inaktiv

Hm. 30 euro eller 30 dollar? Skillnaden är "bara" 90 kronor.
http://store.steampowered.com/indiesale/?cc=us

Medlem

@ CJ: Ser fram mot den.


signatur

- Ät mig levande.

Medlem

DynamitE: Det är lika många euro som dollar. Av någon anledning. Men ett grymt erbjudande hur som helst.


signatur

Vincere vel mori.

1
Skriv svar