Inaktiv
Bra ping?

Ja, vad kan man säga är bra pingtid, om man har 24mbit adsl?
Eller rättare sagt var man borde ligga med en sådan uppkoppling? Givetvis vet jag att det skiljer mellan bolagen, men generellt sett. Ingen lätt fråga att svara på kanske, men gör ett försök iafl.

URK
Medlem

det är vad du själv upplever som bra när du spelar. jag tycker 20 är en bra ping på svenska servar.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

Omöjligt att svara på, vilken leverantör har du?. Har du Telia/comhem är en bra pingtid 15-20 enl mig. Men bra ping får du bara om du (din leverantör) har en bra routing, en prioriterad routing. Har du en lite mindre känd leverantör kan du pinga massor pga att routingen inte är prioriterad.

Inaktiv

Jo, det var detta jag menade med svår fråga... Men, vi säger såhär,

VAD ANSER NI ÄR EN ACCEPTABEL PING MED 24mbit ADSL UPPKOPPLING?

Allting är ju relativt, men säg vad ni tycker.
Jag har BBB btw.

Inaktiv

Vill bara understryka.... pingen har inget med din bandbredd att göra utan routingen.
Många tror att man får bättre ping bara för man byter från 8mbit till 24mbit (menar nu inte att du kasnke tror detta.... men många andra gör).

Sen har ju BBB ADSL haft stora ping problem iaf mot europa, brukar alla min kompisar klaga på iaf.

Vad man ska se som normal pinga... hmmm ja du, det kan jag inte svara på.


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Inaktiv
Skrivet av 8lul:

Vill bara understryka.... pingen har inget med din bandbredd att göra utan routingen.
Många tror att man får bättre ping bara för man byter från 8mbit till 24mbit (menar nu inte att du kasnke tror detta.... men många andra gör).

Sen har ju BBB ADSL haft stora ping problem iaf mot europa, brukar alla min kompisar klaga på iaf.

Vad man ska se som normal pinga... hmmm ja du, det kan jag inte svara på.

Nej, jag vet, men nu slipper jag ju svara när/om någon undrar vad jag har för uppkoppling ;).
Som jag skrev i mitt förra inlägg kan vi istället inrikta oss på vad man själv tycker är bra. Förstår att det kanske är en konstig fråga, men jag vill få en uppfattning om vad andra ligger på :).

Inaktiv

"Förstår att det kanske är en konstig fråga, men jag vill få en uppfattning om vad andra ligger på"

Jag har har haft 4 olika ISP:s och med dessa har jag pingat medel inom sverige:

1. Nuvarande Labs2 100/100mbit fiber: ca 30
2. Comhem 8mbit: 15-20
3. Telia 8mbit adsl: 20
4. Härjenät 2mbit radiolan (lokal ISP): ca 50

Så det är en rejält blandad kompott men som sagt, routing is everything.

Inaktiv

Ja, där ser man.. Svår fråga som sagt ;)... Men rolig läsning! Tackar!

Medlem

Har pingtid på 13 ms bakom trådlös router enligt bredbandskollen och undrar om man kan ta den uppgiften med en nypa salt?

Fungerar dock bra att spela online så klagar inte.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av svendolph:

Har pingtid på 13 ms nakom trådlös router enligt bredbandskollen och undrar om man kan ta den uppgiften med en nypa salt?

Fungerar dock bra att spela online så klagar inte.

Var det nödvändigt att bumpa en tråd från 2006?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

hur faan gör folk för att lyckas få upp så här gammla trådar??


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

vad bra att jag såg denna tråden, kan passa på att fråga om mitt bredband då? Jag sitter på ett bredband som enligt tptest.se ligger på 70 Mb ner och 15 upp. Det "roliga" är att när jag spelar så brukar jag ligga på 27 i ping, men från eftermiddan till kvällen går pingen gradvis uppåt och runt 2000 brukar jag ligga på 80 i ping på samma servrar som jag hade 27 på på eftermiddan. Någon som vet vad detta beror på? Har BBB, och tycker personligen de är värdelösa!! Där jag bodde innan hade jag telia 8 mbit och då hade jag 20 i ping....MAX på samma servrar....


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av IceMan:

hur faan gör folk för att lyckas få upp så här gammla trådar??

Man kan ju undra....


signatur
Medlem

Varför inte?

Varför ha flera trådar om pingtider när man kan använda en gammal.

Finns fler forum där användare klagar på att jag lyfter fram gamla trådar men förstår inte tandgnisslingen.


signatur

Det var detta...

Inaktiv

Jag pingar ganska ojämnt. Beror ping mycket på var servern ligger också?
Igår lyckades jag med bedriften att få 5ms, vanligtvis ligger jag väl på 20-60 med UNet


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av daskedennis:

vad bra att jag såg denna tråden, kan passa på att fråga om mitt bredband då? Jag sitter på ett bredband som enligt tptest.se ligger på 70 Mb ner och 15 upp. Det "roliga" är att när jag spelar så brukar jag ligga på 27 i ping, men från eftermiddan till kvällen går pingen gradvis uppåt och runt 2000 brukar jag ligga på 80 i ping på samma servrar som jag hade 27 på på eftermiddan. Någon som vet vad detta beror på? Har BBB, och tycker personligen de är värdelösa!! Där jag bodde innan hade jag telia 8 mbit och då hade jag 20 i ping....MAX på samma servrar....

Fler personer inne på kvällen, det är inte bara du som använder "din" lina.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv

Varierar i olika servrar och beroende av diverse saker som ändras hela tiden. 30-60 i en smockfull server är ungefär the best a man can get.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Jag brukar spela TF2 med 150 ping ibland utan att det känns av, för mig dvs. Om jag kör med kineser kan det bli otroligt höga Packet-InterNet-Groper nivåer. Har inte Ping något att göra med sitt Antivirus program att göra också?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

1
Skriv svar