Spel-Dator inköp!!!

Medlem
Spel-Dator inköp!!!

Jag tänker köpa en dator som främst är avsedd för spel men det behöver inte vara något monster som kostar skjortan.
Har hittat ett paket som verkar interessant men nu har jag 2 st frågor..

1. Ska jag välja en athlon64 3800+ eller en athlon64 X2 3800+. Behövs verkligen en dual-core eftersom det i dagsläget inte är många spel som stödjer det.

2. Duger ett NVIDIA GeForce 7600 GT för spel i några år framöver. Tex. Oblivion och Just Cause borde väll funka.

Tack på förhand!!!

Inaktiv

Just nu är athlon64 X2 4200+ ett mycket prisvärt alternativ. Därefter rusar priserna i höjden.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Inaktiv

Kan du inte ge länkar till paketen?
Så man ser lite mer vad det är för prylar.

så man tex ser om det är ett 939-paket eller ett AM2

Mycket tveksam till om du kommer kunna spela spelen (med hyffsad grafik) i flera år med det grafikkortet.

Som sagt posta gärna länkar på paken... så ser vi lite hur mycket du tänkt spendera osv.


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Medlem

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=PCDELA10

Detta paket funderar jag på, tänkte byta till en 3800+ och en 250 giggare då.

Det är ett 939-paket men är det dåligt??

Och vågar man köpa ett 7900gt när man hört rykten om defekta delar.??

Inaktiv

939 är inte dåligt, dock har det kommit en ny variant som heter AM2... Skillnaden mellan 939 och AM2 är väl mest att AM2 är billigare, vilket kan vara bra när du vill uppgradera...
Och man borde väl våga köpa 7900gtkortet eftersom om det inte funkar så får du ju ett nytt eller likvärdigt på garantin osv...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar