Tänkte köpa mig ett nytt grafikkort:)

Medlem
Tänkte köpa mig ett nytt grafikkort:)

Tjenna. jag tänkte köpa mig ett 7600gs. men itne helt säker på hur det är. har läst lite om det och verkar rätt lovande. och sen 1649kr är ju perfekt för min prisklass. men ja. om någon hittat benchmarks på kortet så hade det varit schysst. för hittar inga själv. det är ett XFX 7600GS ddr2 256mb(512 verkar rätt lönlöst enligt mig)ddr2 AGP

Medlem

Eller om någon har ett 7600gs själv(agp) som kan säga hur det är och hur det funkar i spel

Inaktiv

kika på pci-express-testerna.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Okej. så det är inte stor skillnad dårå? har för mig att de flesta testerna på 7600gs pci-e har dd3 också. men man får en liten insikt på det:)

Inaktiv

7600gt har ddr3.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

k hade för mig visssa 7600gs hade det med men my bad:) bara att vänta på att komplett får in korte :):)

Inaktiv

signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

hmm. det var billigare. vad är det för skillnad på det och http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323848 ?

Medlem

XFX kortet är förklockat, något du får göra själv om du ska upp i samma hastighet med inno kortet.

Medlem

Aha okej tack så mycket. men är det svårt att klocka? och håller kortet för det?:) så det inte överhettas elller något sånt. inte så bra på klockning

Medlem

Det är ganska enkelt att klocka (och går oftast i varierande grad), men det är inte alltid medföljande kylning är tillräcklig

Känner man sig inte säker är det inget man ska ge sig på utan att läsa in sig rejält på det.

Medlem

Okej då får det bli ett XFX tror jag. kan klocka det sen istället. när man är mera inne på det. men iof är billigt gott^^ får tänka o läsa lite om det:)

1
Skriv svar