Harvest: Massive Encounter

Robot
Harvest: Massive Encounter

Liten utvecklare, avskalade funktioner och störtfloder av fiender. Harvest anammar begreppet less is more - och det med den äran.


Medlem
Veckans videorecension - Harvest

Riktigt bra TV-recension. Den på 'The Club' tyckte jag var lite dålig då recensenten var så passiv. Den här personen som recenserade nu var inte direkt eld och lågor men det passade spelet bättre då det var ett strategispel. Annars innehöll den allt jag behövde veta. Det vore kul med lite mer diskussioner/andra åsikter om ett spel. Lite vinkel. Sen tycker jag ni borde satsa på att göra lite TV också, eller iaf en podcast. Prata lite nya spel/spelkultur/fenomen/retro/allmänt filosoferande.

Conquer the world!

Medlem

bra recension :P, men inget spel jag skulle vilja ha såg förjävla tråkigt ut.

Medlem

Haha, köpte precis spelet för trettio sekunder sen. Får läsa/se om det var värt köpet nu

Medlem

Dvorak, du kommer inte bli besviken


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

hmm.. sånt kan man också hitta i flash version på nätet....

Medlem

Haha rolig recension!
Vi skrattade högt åt alla dessa Thunder Fleas i sista klippet

Medlem

Bra recension. Spelet är dock inget för mig, såg helt sjukt tråkigt ut. Men får ett spel som ser så trist ut 4 i betyg så är det väl bara jag.

Medlem

Dom verkar ha kommit en bit sedan jag testade det sist. Kan nog bli ett köp detta.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

spelat demot i mängder! jävla synd att man är pank! blir köp så fort man har pengar!

Medlem

Tråkigt spel.l


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nu blir farbror Jens glad gissar jag.

Medlem

Alla svenskaspel får högabetyg på fz.....

Medlem

Verkar riktigt skoj må jag säga.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem
Skrivet av k0ma:

Alla svenskaspel får högabetyg på fz.....

För att vi svenskar gör bra spel? Kanske?

Medlem

Hatar röriga strategi spel. Skit bra video recension som alltid!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Har prövat betan, ganska beroendeframkallande. Alltid gillat tower defence. Svårt som tusan tyckte jag det var iofs.

Medlem
Skrivet av lordsinner:

hmm.. sånt kan man också hitta i flash version på nätet....

Liknande typer av spel, ja, men inte samma. Jag tror inte Flash hade klarat att hantera så många enheter som Harvest utan allvarliga problem med grafik-lagg. Och det är mycket det som är tjusningen med Harvest.

Som det sades i recensionen: Lätt att lära, svårt att bemästra. Det skulle kunna användas som studiemedel för att lära ut innebörden av begreppet "Phyrrus-seger".

Och grafiken är rätt okej på ett retro sätt. Jag tycker nog att videoklipp från spelet inte riktigt gör den rättvisa.

Medlem

Inget spel som jag skulle kunna köpa, inte min stil!

http://www.jesper.nu/onlinespel/Strategi/4185-Vector_TD_2/

Typ liknande spel fast flash^^

Medlem
Skrivet av _jozo_:

Inget spel som jag skulle kunna köpa, inte min stil!

http://www.jesper.nu/onlinespel/Strategi/4185-Vector_TD_2/

Typ liknande spel fast flash^^

Om du testar demon så märker du nog snabbt att det inte alls är allt för likt.

Har bara kört Creative nu men det är rysligt kul att bara flumma runt. Väl värt 160kr

Medlem
Skrivet av k0ma:

Alla svenskaspel får högabetyg på fz.....

Jag skulle precis kommentera det.
Och 4 av 5 för detta spel? Vad var det som saknades för den där sista poängen? Zoom-funktionen?
Nej, ett spel måste ju erbjuda något mer än att det är ett kul tidfördriv för den som recenserar - själv skulle jag inte ens få för mig att testa, och skulle jag vilja så finns det ju flashspel gratis som någon sade...

4 av 5? Verkligen?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av RazorShard:

Som det sades i recensionen: Lätt att lära, svårt att bemästra.

Samma gäller för MS Röj?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Hehe spelet är ju skit mysigt:) Mitt rekord på normal mode är än så länge 77:D strömmar en del!

Redaktör
Skrivet av CastorFiber:

Vad var det som saknades för den där sista poängen? Zoom-funktionen?
Nej, ett spel måste ju erbjuda något mer än att det är ett kul tidfördriv för den som recenserar - själv skulle jag inte ens få för mig att testa, och skulle jag vilja så finns det ju flashspel gratis som någon sade...

Det är genomtänkt, lätt att komma in i, triggar hela tiden spelaren att försöka igen, utmanande, relativt billigt. Och det är jäkligt kul.

Jag skulle vilja se fler världar, fler spellägen, större kartor och lite annat för att ge detta ett högre betyg. Ett lägre kan jag knappast sätta, fyran speglar vad som står i texten.

Jag tvivlar starkt på att flashspel når samma nivå och komplexitet som Harvest.


signatur
Medlem
Skrivet av _jozo_:

Inget spel som jag skulle kunna köpa, inte min stil!

http://www.jesper.nu/onlinespel/Strategi/4185-Vector_TD_2/

Typ liknande spel fast flash^^

Ehm.... Du kanske borde spela spelet innan du uttalar dig?

Svar: Nej, harvest är inte ännu en tower-defence-klon.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Har bara kört demot, men det är verkligen beroendeframkallande "Jag bara måste köra bättre nu!" tänket kommer in ganska snabbt, och en timme flyger förbi allt för snabbt

Bra recensioner f.ö,


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Underbart med videorecension till detta spelet. Har testat demot och gillade det inte, mest beroende på att jag fick spö så fort


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Så vitt jag vet så är harwest ett towerdefence spel, inte nog med det så saknar det t.ex. Multiplayer, aka det jag tycker mycket om med tower defence.

Medlem

Verka vara riktigt coolt.
Inte hört om det förut, men videorecensionen drog upp lite av mitt intresse.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av k0ma:

Alla svenskaspel får högabetyg på fz.....

Jag skulle precis kommentera det.
Och 4 av 5 för detta spel? Vad var det som saknades för den där sista poängen? Zoom-funktionen?
Nej, ett spel måste ju erbjuda något mer än att det är ett kul tidfördriv för den som recenserar - själv skulle jag inte ens få för mig att testa, och skulle jag vilja så finns det ju flashspel gratis som någon sade...

4 av 5? Verkligen?

Vad mer menar du att ett spel behöver?
Är inte hela vitsen att ha lite kul?

12
Skriv svar