Harvest: Massive Encounter
Alla svenskaspel får högabetyg på fz.....
Jag skulle precis kommentera det.
Och 4 av 5 för detta spel? Vad var det som saknades för den där sista poängen? Zoom-funktionen?
Nej, ett spel måste ju erbjuda något mer än att det är ett kul tidfördriv för den som recenserar - själv skulle jag inte ens få för mig att testa, och skulle jag vilja så finns det ju flashspel gratis som någon sade...
4 av 5? Verkligen?
Det är ett bra spel helt enkelt, väl värt pengarna och betyget.
Vad mer menar du att ett spel behöver?
Är inte hela vitsen att ha lite kul?
Jo, vitsen med att spela är att ha kul. Jag tycker att ett betyg skall reflektera ett spel ur fler vinklar än att "det är kul" och jag skall inte basha men detta spelet bjuder inte på något som är värt 4 av 5, kanske om det var en skala för spel som ingick i windows men som pc-spel 2008 - nej, inte 4 av 5, det går inte.
Tompa - komplexitet? Menar du när man ställer ut kanonerna eller när de automatskjuter?
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.
Usch.. Ser tråkigt ut, är inte värt 200kr.
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
Så om jag tolkar detta rätt är det här ett spel som rider på konceptet tower defense? Isf känns det som att man är några år försenad om man vill försöka tjäna pengar på det. Men kanske är det inte sönderspelat. Det verkar onekligen intressant så ska nog ge det en chans nån gång.
Mycket trevligt med FZ.tv! Synd bara att ni sänker pitchen på rösten - det märks tydligt och är lite störande, låter som att man knarkat när man lyssnar på rösten. Det är inte som att ni måste göra det? Mycket bättre att fokusera på det naturliga än en plastig Bengt Magnusson.
För övrigt anser jag att priset ligger lite för högt för det här spelet.
http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.
Kul att nästan alla som kommenterar helt missar att det är ett indiespel och har så gott som noll budget. Tycker själv att det är grymt spexigt att ett par goa lundapågar lyckats lansera en egen spelstudio och till råga på allt lyckats skapa något innovativt och fängslande.
Personligen tycker jag att harvest är roligare att spela än de flesta av alla snuskiga mainstreamspel som finns där ute i dagsläget, undantaget vore väl patapon till psp, men det är ju i en klass för sig, och knappast mainstream.
Nej, ett spel måste ju erbjuda något mer än att det är ett kul tidsfördriv
Det är det, sluta gnäll så mycket på ett spel som du inte ens testat. Harvest är litet, billigt och gameplay hela vägen. Allt som gör "indie" spel så mycket roligare än sina blaffiga och bloated kusiner.
Helt klart bästa tv-recensionen! informativ, saklig och utan en massa ord som man behövde störa sig på -- enormt beroende spel (körde demo/beta)
Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?
Nej, ett spel måste ju erbjuda något mer än att det är ett kul tidsfördriv
Det är det, sluta gnäll så mycket på ett spel som du inte ens testat. Harvest är litet, billigt och gameplay hela vägen. Allt som gör "indie" spel så mycket roligare än sina blaffiga och bloated kusiner.
Jag har inga problem med spelet, det är betyget jag inte förstår.
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.
Jo, vitsen med att spela är att ha kul. Jag tycker att ett betyg skall reflektera ett spel ur fler vinklar än att "det är kul" och jag skall inte basha men detta spelet bjuder inte på något som är värt 4 av 5, kanske om det var en skala för spel som ingick i windows men som pc-spel 2008 - nej, inte 4 av 5, det går inte.
Spelet tar konceptet "less is more" till sin spets. Jag tycker att rätt mycket av gnället här på forumet i övrigt går ut på att stora företag som EA lägger ner fjantiga mängder pengar på spel som "lovar runt men håller tunnt", något som konsumenten får betala för, så ur det perspektivet är detta helt genialiskt. Sen tycker jag att studion ska ha beröm för att de har gjort det få företag generellt lyckas bra med, nämligen att ha bra koll på sina begränsningar och sedan utnyttja de resurser de har till max. Återigen något som få storproduktioner lyckas särskilt bra med.
På min skala så drar frånvaron av multiplayer ner helhetsbetyget till en 3:a, men om man kan trivas med ett spel i enbart SP så förstår jag verkligen 4:an.
Alltså djävla helvete!
Blir så lack på folk som säger att "FAENN SPELET SER TGRÅKIGT UT JAG ÄR 14 ÅR OCH SPEILAR WORL OF WARCRAFKTI"
*suck*
Harvest är definitionen av indie-utveckling och är ett strålande exempel på att "less is more".
Sen kommentaren "inte mer än ett kul tidsfördriv", vad är det för sjuk inställning? Det ska inte vara ett krav på att man aldrig mer ska vara med polare och bara sitta och få solbränna av skärm-strålningen.
Nej, fyfan! Det finns inget jag blir så lack på som folk som inte kan acceptera spel för vad det är, harvest är ett utmärkt indie-spel och prislappen på 200:- är ju inget att klaga på.
Visst, hade det kostat fullpris, 500:- så hade det kanske varit värt 3 eller 2½, men med tanke på underhållningen man får för pengarna så är det definitivt värd 4/5.
Fast det bryr man väl sig inte om, om man bara leechar spel?
Pilen
Johan Pilestedt