Avinstallera Ati drivrutiner

Inaktiv
Avinstallera Ati drivrutiner

Sitter här och ska installera nyaste drivrutinerna till mitt Ati kort. När man tar bort dom gamla står det på Ati:s hemsida att man ska börja med att ta bort ATI Software Uninstall Utility.
Grejen är att jag inte har det med på listan, endast Ati Control Panel och Ati display driver finns där. Kan jag plocka bort bara dom eller behöver jag in o rota någonstans ;). Har bytt drivare innan men det har aldrig sett ut så här. Har dessutom tidigare haft ett program som rensade bort allt men det finns tydligen inte längre? Datorn har nyligen varit inne på reparation för femtielfte gången, och av erfarenhet vet jag att dom inte klarar att koppla in ett tangentbord rätt.... (smått överdrivet).

A.G
Medlem

Jag har aldrig tagit bort ATI Software Uninstall Utility och den finns med i "Lägg till Ta bort program" så jag tror inte det är någon fara.
http://www.drivercleaner.net/ här är en länk till ett program som tar bort "räster" av drivrutinen.

Inaktiv
Skrivet av A.G:

Jag har aldrig tagit bort ATI Software Uninstall Utility och den finns med i "Lägg till Ta bort program" så jag tror inte det är någon fara.
http://www.drivercleaner.net/ här är en länk till ett program som tar bort "räster" av drivrutinen.

Hur använder man det programmet enklast? Läser man readmen så verkar det lite bökigt...

Ang avinst. någon annan som har förslag?

Inaktiv

Bökigt? Så vitt jag kan minnas är det bara klicka OK hela vägen väl? Körs väl via ett sånt enkelt program? Bara klicka på så löser det sig, värsta som kan hända är att du får installera nya drivers, vilket ju är poängen med hela arbetet...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv
Skrivet av PaddanL:

Bökigt? Så vitt jag kan minnas är det bara klicka OK hela vägen väl? Körs väl via ett sånt enkelt program? Bara klicka på så löser det sig, värsta som kan hända är att du får installera nya drivers, vilket ju är poängen med hela arbetet...

japp, och allt är redan klart... Det var jag som missade en detalj bara, inget att säga om, enklare kunde det inte bli ;).

1
Skriv svar