Någon insatt person som kan lämna ett utlåtande om följande maskin?

Medlem
Någon insatt person som kan lämna ett utlåtande om följande maskin?

Den innehåller detta:

Moderkort MB µATX A64 AM2 PCIe
Processor AMD Athlon? 64X2 5000+ AM2
Internminne 2048MB PC3200 (2X1024 MB, 533MHz DDR SDRAM 184-Pin DIMMs)
Hårddisk 500GB SATA II / 7200rpm 8MB cache (2X250GB )
Grafik ATI® Radeon X1900XT 512MB GDDR3 PCIe 2XDVI TV-out
TV-tuner Nej
Ljudkort Sound Blaster X-Fi XtremeGamer Fatal1ty FPS, med 64MB X-RAM och 5.25? frontmodul, samt fjärrkontroll

är det en vettig maskin att ge 311 kr/månad i 36 månader för?

Medlem

Tycker jag absolut. för 11k är det en bra maskin

Medlem

Jag vågar inte skriva under på att jag är "en insatt person" men det låter som en riktigt bra dator först och främst. Men att betala per månad under så lång tid tycker jag personligen är negativt. Tänk när du är i månad 26 och fortfarande håller på att betala av datorn.
Har du inget annat val än avbetalning (eller företagsdator?) så är det inte så mycket att göra men tänk igenom innan ivarjefall. Finns det möjlighet att gå ner i prestanda och köpa en dator som du betalar direkt istället?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Det är en bra dator, gillar inte heller delbetalning. 3 år är en långtid men det håller i 3 år med.

Mitt tips är att du kollar runt på olika dottahemsidor och gämnför om det blir billigare nån annanstans.

http://www.buggy.nu/index.php?a=retailers

Medlem

Är ju en så kallad hem-pc och de saker jag skulle få i den maskinen skulle hamna långt över 11-12 tusen som den nu kommer kosta. Jo 36 månader är lång tid men i detta avtalet så får jag uppgradera maskinen under tiden avtalet gäller. Med den prestandan som denna maskin borde ha så borde den duga skapligt även efter 3 år och då är 11-12 tusen ett väldigt bra pris för den. Kan ju nämnas med att jag pratade med suporten om den och killen jag pratade med hävdade bestämt att om jag skulle köpa samma maskin själv och bygga ihop den så skulle den kosta mellan 30-40 tusen, är dock VÄLDIGT skeptiskt till det, men runt en 17-18 borde den kosta med samtlig utrustning.

Inaktiv

bra...om man jämför med vad? inte bra om man jämför med core 2...dessutom kostar de lika mycket

Medlem

1. Lite konstig spec, står att det är en AM2, men minnena är vanliga DDR1.

2. Som sagt är det ju lite sådär att betala på en dator i tre år.

3. Vad ska du ha den till? Det kan ju hända att du betalar för delar du inte behöver.

Lycka till


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Efter ytterligare samverkan med företaget som ska leverera maskinen så är det fel i specen det ska vara DDR2 minnen och inte DDR1.

Inaktiv

det är ju inte värst förtroendeingivande om de lyckas göra sådana fel i specen...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Hatar avbetalningar. Allt under 20k skall alltid cashas.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

1
Skriv svar