PC till TV har slutat fungera

Inaktiv
PC till TV har slutat fungera

Jag snubblade precis över ett mycket frustrerande problem som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.

Jag har tidigare kört datorn kopplad till min lcd tv (en hugoson 32") via DVI helt utan några som helst problem. För någon vecka sedan kopplade jag dock ur den för att jag ville använda dvdn. Nu när jag kopplat den till datorn igen får jag ingen bild och varför det helt plötsligt slutat fungera vet jag inte.

Grafikkortet (7900GTX) hittar och identifierar skärmen precis som förut men när jag försöker byta till "klona" eller "enstaka bildskärm" får jag ingen bild på tvn. Jag har provat att koppla in dvdn igen och det funkar som det ska.
Jag har fipplat runt med alla tänkbara inställningar men inget verkar fungera.
Är det något som kan ha gått sönder? Isf vad?

Är mycket tacksam för all tänkbar hjälp då detta övergår min förmåga.

Inaktiv

provat en annan kabel? dvi-kablar är ganska känliga...

jag utgår ifrån att eventuella ingångsväxlar är fipplade med redan.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Kan vara kabeln ja. Men hur den lyckas gå sönder av typ ingenting förstår jag inte. Jag har ingen möjlighet att testa detta dock då kabeln ligger på 10m och är (ska iaf vara) av hög kvalité.

Ingånsväxlar? Du menar som en switch? Har en sån står men har inte ens hunnit testa den.

Inaktiv

tv-apparaten borde ju ha någon sorts växel för att välja aktiv ingång.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Aha, ja men den ska det inte vara något fel på eftersom jag kan växla över till DVI-läge och få bild när jag har DVDn inkopplad.

Det är det här som är det värsta när man kan saker. När man väl råkar ut får något problem så är det så in i helsike krångligt att ingen annan vet säkert heller.

Jag får helt enkelt kämpa mig igenom en ordentlig felsökning vid ett senare tillfälle samt dra en formatering. Funkar det inte är det troligen kabeln som klappat ihop. Och den var så pass dyr att det borde gå att lösa via garanti.

1
Skriv svar