Första Världskriget är hett

Medlem
Första Världskriget är hett

För någon vecka sedan köpte jag <i>Wings of War</i>, ett miniatyr/kortspel om luftstriderna i Första världskriget. Idag fick jag <i>Rise of Flight</i>, ett flygspel med en för genren ny distributionsmodell (köp spelet, och köp sedan till plan och annat billigt - DLC alltså) på samma tema (som jag beställt från en obskyr internetbutik någonstans för att få det innan den - eventuella - svenska releasen). Någon som anar en trend här? Ja, jag gillar flygplan med två vingar, pinnar och vajrar överallt. Drömmen vore förstås att en dag äga en SE5a...

#blogg

Medlem
Första Världskriget är hett

Flygcert. och läderhatt, sen är det bara att tuta och köra.


signatur

- Ät mig levande.

Inaktiv

Mats: spelade du någonsin Ancient art of War in the skies? Jag lirade det gamla Broderbund-originalet tills 5,25"-disketten dog och peppade som fan på flygvarianten - men har fortfarande inte lyckats spela det.


signatur
Medlem

Aglet: flygcert har jag ju (segel), och jag kör med min gamla trogna termiksmäck istället :).

Gill: Nej, däremot ungefär allt annat i genren... Minns särskilt Knights of the Sky, från Microprose. Eller Dawn Patrol, som jag faktiskt tror att jag fick betalt för att recensera i PC Gamer...

Medlem

Nej fan, Wings of Glory var det jag recenserade. Sjukt bra :).

1
Skriv svar