Sprak i LOGITECH Z-5500

Inaktiv
Sprak i LOGITECH Z-5500

Ett riktigt jobbigt sprakande ljud som hörs när man inte har musiken igång har nu terroriserat mig ända sedan jag köpte systemet. Det kan komma ifrån vilken högtalare som helst.

Undrar bara om det är någon som har samma problem som jag och isåfall vad ska man göra för bli av med det?:(


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Jag har samma tror jag. Ganska lågt, och verkar reagera med hur mycket datorn tänker. Ju mer den tänker och arbetar, ju mer låter det


signatur

Videomupp

Inaktiv

integrerade ljudkort med störningsproblem?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Hmm, jag har intregrat iaf, vad kan man göra åt det tro?


signatur

Videomupp

Inaktiv

prova om det hörs även i lurar. isf köper man ett riktigt kort.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Kör endast med lurar på mina, så det blir nog ett riktigt kort. Kanske är bra att skaffa för andra orsaker än bara att bli av med knaster


signatur

Videomupp

Inaktiv

Mitt är också intregerat. Finns det något naajs prisvärt att rekommendera?


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Antingen slår man på stort och köper Creative SoundBlaster X-Fi Xtreme Music på webhallen för 999:-

Eller så går man på Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS eller Audigy 4 beroende på vad man hittar. Väldigt bra kort också. Brukar kosta ca hälften av en Xtreme music.

Inaktiv

Skitsamma jag slår på stort! Lyssnar mycket på musik så det kan säkert komma väl till pass!


signatur

"Jesus loves me yes I know"

JB
Medlem

Jag har liknande system fast i 2.1 version, dvs Z-2300, och tycker ljudet är ljuvligt rent även i hög volym. Så som andra sagt, prova med annat ljudkort.

1
Skriv svar