Överklockningsfråga

Medlem
Överklockningsfråga

Hejhej

Jag har en P4 på 2GHz. Jag kan överklocka den i BIOS till högst 2,66Ghz, men jag har inte kylning nog för det.

Skulle min processor funka med en hastighet på 2,66GHz? och vad skulle man behöva för kylning?

Medlem

om den inte funkar så startar den väl bara om och skriker att inställningarna inte funkade och att den återställt dom...

Medlem

Hur vet du att den inte klarar 2,66 med nuvarande kylning? Har du testat och vet du isf att det är kylningen det brister på? Vilken kylning som behövs beror lite på vad du har för chassi/chassikylning också. Sen är ju frågan hur mycket extra krut du får av klockningen. Jag får upp min Celeron D 2,66 i 3,4 stabilt med originalkylning och välventilerat chassi, så det är inte säkert att du behöver mer kylning alls


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag överklockade den till 2,2GHz när man var ute efter så hög FPS som möjligt i HL2.. de gav 10 FPS iaf.. överlockade mer men då la datorn av.. så den fick stå på 2,2 ett bra tag

Sen drog jag ner den till 2,1 då Red orchestra stannade hela tiden.. berodde på överklockningen.

Inaktiv

använd superpi eller prime på en boot-bar cd istället för spel för att testa funktionen. det brukar vara säkrare.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Jaa ni.. Tack för alla svar Kommer nog inte så mycket längre med denhär datorn... Klarar knappt det senaste.

Medlem

Överklockning minskar livslängden bara så du vet.

Inaktiv

finns det nån länk överklockning för nybörjare typ ?


signatur

dator : spelbar.

Inaktiv
Skrivet av komplettmannen:

finns det nån länk överklockning för nybörjare typ ?

På sweclockers finns det. här har du http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Inaktiv

tackar ;D


signatur

dator : spelbar.

Inaktiv

fast jag håller mej undan överklockningen, märkte att man måste vara ganska försiktig


signatur

dator : spelbar.

Medlem
Skrivet av komplettmannen:

fast jag håller mej undan överklockningen, märkte att man måste vara ganska försiktig

jepp överklockar man så händer det att man kommer för tidigt! :D:up:


signatur

Alfa Bertil

Medlem
Skrivet av KluBBaN:

jepp överklockar man så händer det att man kommer för tidigt! :D:up:

ouff, hoppas att det bara jag som inbillar mig en dold undermening i detdär!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

haha


signatur

dator : spelbar.

1
Skriv svar