Inaktiv
Ny dator..

Hej allesammans!

Kommer beställa lite nytt pulver nu.

Men undrar om det är något av detta ni inte rekomenderer, eller som inte passar så bra ihop.

Följande från komplett:

Raidmax Gaming Case Sagitta Svart -318421

Sony DVD-brännare DWQ120AB2 IDE OEM -319777

PowerColor Radeon X1800GTO 256MB GDDR3 -319014

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 -307913

NorthQ 4001AT, ATX 400W, 120mm fläkt -311011

Uppgraderingspaket AMD Athlon 64 AM2 -323879

Akasa 120mm Blå LED Fläkt -312502

Totalpris: 6777 kr

Sen, vet någon om det möjligtvis är några sladdar eller något som inte följer med som man måste köpa separat?

/wigge


signatur

Athlon 64 3500+,X1800GTO (580/550),1024 ram,250gig

Inaktiv

Core 2 Duo som kostar 2900 pix spöar en FX62. Core 2 Duo för 1750 pix går lika snabbt som Athlon 64 5000+...vill du fortfarande ha en Athlon 64?

Inaktiv

Nej jag tänker itne köpa någon Core 2 duo


signatur

Athlon 64 3500+,X1800GTO (580/550),1024 ram,250gig

Inaktiv

oooookej, bright

Uhm? får man fråga varför du ska skaffa amd, när core 2 duo är mycket bättre och mycket billigare.
Finns ingen anledning att skaffa amd tycker jag :S:|


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Inaktiv
Skrivet av jagspelardator:

Uhm? får man fråga varför du ska skaffa amd, när core 2 duo är mycket bättre och mycket billigare.
Finns ingen anledning att skaffa amd tycker jag :S:|

Nu är det så att han bestämt sig för AMD...låt pojken köpa den...man lär sig av sina misstag heter det väl? =P

Inaktiv

hehe, jo men jag nöjjer mig med en amd, men skulle vi kanske kunna återgå till ämnet?


signatur

Athlon 64 3500+,X1800GTO (580/550),1024 ram,250gig

Du "nöjer" dig med en AMD, låter som om du vill ha en bra processor men inte kan få det. Men du har fel.
Ta en titt på Core 2 Duo E 6300 för 1750kr ! lika bra som en AMD X2 4600+, jag vill veta mer av varför du fortfarande vill ha amd (dyrare och sämmre) okej, amd kanske är lite bättre i vissa tester tror jag, men inte mycket.


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Medlem

jagspelardator levde rövare i en liknande tråd för en tid sedan - kanske finns lite tips där


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Wigge, lita på våra tips, du tjänar på det.


signatur

En styck signatur.

Medlem

problemet med core 2 duo är att det blir ganska mycket dyrare med nya minnen och moderkort. Skulle han ha en snabbare dator än en 3500+ kanske man skulle börja titta på alternativen, men för det där priset är det svårt att motivera en core 2 duo.
Här är komplets billigaste uppgraderingspaket med core 2 duo: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323784

Då får man minnen som är lagom slöa för att bli flaskhalsen på datorn, och vill man ha snabbare nån dag då priserna gått ner på ddr2 så kan man slänga de gamla minnena i sjön.


signatur

thank you, come again

Inaktiv
Skrivet av huxflux:

problemet med core 2 duo är att det blir ganska mycket dyrare med nya minnen och moderkort. Skulle han ha en snabbare dator än en 3500+ kanske man skulle börja titta på alternativen, men för det där priset är det svårt att motivera en core 2 duo.
Här är komplets billigaste uppgraderingspaket med core 2 duo: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323784

Då får man minnen som är lagom slöa för att bli flaskhalsen på datorn, och vill man ha snabbare nån dag då priserna gått ner på ddr2 så kan man slänga de gamla minnena i sjön.

Om man som i hanns fall ska ha AM2 projje så måste man ju ändå ha nya minnen... så varför skulle det bli dyrare att köpa nytt core 2 system mot AM2???


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Medlem
Skrivet av 8lul:
Skrivet av huxflux:

problemet med core 2 duo är att det blir ganska mycket dyrare med nya minnen och moderkort. Skulle han ha en snabbare dator än en 3500+ kanske man skulle börja titta på alternativen, men för det där priset är det svårt att motivera en core 2 duo.
Här är komplets billigaste uppgraderingspaket med core 2 duo: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323784

Då får man minnen som är lagom slöa för att bli flaskhalsen på datorn, och vill man ha snabbare nån dag då priserna gått ner på ddr2 så kan man slänga de gamla minnena i sjön.

Om man som i hanns fall ska ha AM2 projje så måste man ju ändå ha nya minnen... så varför skulle det bli dyrare att köpa nytt core 2 system mot AM2???

för att paketet som han tänkt ha innehåller minnen kanske?
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323879


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av 8lul:
Skrivet av huxflux:

Text

Om man som i hanns fall ska ha AM2 projje så måste man ju ändå ha nya minnen... så varför skulle det bli dyrare att köpa nytt core 2 system mot AM2???

Kolla vilken prisklass hans AM2 system ligger i sen kollar du vad ett conroe system kostar, de ligger i helt olika prisklasser och Intel har i stort sett inget att erbjuda i den prisklassen han är ut efter.

Inaktiv
Skrivet av huxflux:
Skrivet av 8lul:
Skrivet av huxflux:

problemet med core 2 duo är att det blir ganska mycket dyrare med nya minnen och moderkort. Skulle han ha en snabbare dator än en 3500+ kanske man skulle börja titta på alternativen, men för det där priset är det svårt att motivera en core 2 duo.
Här är komplets billigaste uppgraderingspaket med core 2 duo: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323784

Då får man minnen som är lagom slöa för att bli flaskhalsen på datorn, och vill man ha snabbare nån dag då priserna gått ner på ddr2 så kan man slänga de gamla minnena i sjön.

Om man som i hanns fall ska ha AM2 projje så måste man ju ändå ha nya minnen... så varför skulle det bli dyrare att köpa nytt core 2 system mot AM2???

för att paketet som han tänkt ha innehåller minnen kanske?
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323879

Ups hade läst lite fel där... my bad.
Borde inte skriva svar när man är nyvaken

Var mer inne på att du mena att han kunde behålla sina gammla ddr(1) minnen 8)

Ja "allt" runt omkring core 2 är fortfarande dyrt tack vare att det inte varit ute på marknaden alls länge... men det lär ändra sig snabbt.


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

1
Skriv svar