Ny router till 10mbit ethernet..

Medlem
Ny router till 10mbit ethernet..

Kommer flytta om ungefär en vecka och får i den nya lägenheten en 10mbits lina (ethernet) och behöver därför en ny router, vad är det man bör satsa på? Var snart tre år sen jag köpte min nuvarande, och har ingen koll alls på vad som krävs och liknande.

Har tittat på D-Link 4300 vilken har Wireless vilket är ett krav och det mesta andra, men den kostar i högsta laget, för en fattig student

Vad rekommenderas, vad behöver jag? Vad är det jag behöver för att köra routern på ethernet lina, vad bör jag hålla mig borta ifrån?

Medlem

Du undrar vad du skall hålla dig borta från. Jag vet inte riktigt, men nedan kan du se vad min ISP skriver om några specifika routrar. Detta är naturligtvis inte nån absolut "sanning" - varje ISP har ju sina förutsättningar, så routrar som inte funkar så bra hos vissa funkar säkert utmärkt hos andra, men iaf ..

"När det gäller routrar har vi haft mycket strul med D-Link DI-604, DSL-G604T, DSL-504T, DSL-300T samt med vissa modeller av Netgear t.ex. DG-632. Även SMC routrar har strulat mycket."


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Inaktiv

hitta en dator i grovsoprummet och kör ipcop. gratis är gott.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

skg
Medlem

Linksys WRT54GL rekommenderar jag, finns flera opensource-firmwares som gör routern bättre..

1
Skriv svar