Att laga en fläkt.

Medlem
Att laga en fläkt.

Lämna in mitt graffekort på lagning på www.itpower.se för över en måndad sen och det är fortfarande inte klart, ska det ta så lång tid?

Kort: Club3D 6600GT 128Mb
Fel: Fläkten lät som ett skollat.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Nej det tycker jag låter som en extrem väntan, en vecka högst två tycker jag verkar rimligt. Har du tagit kontakt med företaget? Att byta fläkt ska ju inte så lång tid.

Medlem

mm hatar å lämna in saker själv, nu fötiden brukar jag skita i garantier å köpa nytt, orkar inte vänta i 6mån...
om det nu inte är allt för dyrt dvs!

ring och tjata på dom, det ennda man kan göra.

btw bra att du skriver vilka det är ifrån, det är det ENDA sättet att få ett företag att göra nått fort, det är att hänga ut dem.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Fick du kortet defekt kan du ju istället kräva pengarna tillbaka om jag inte har fel för mig.
Sen gå in och köpa nytt på en annan butik eller samma om du fortfarande gillar dem.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Fick du kortet defekt kan du ju istället kräva pengarna tillbaka om jag inte har fel för mig.
Sen gå in och köpa nytt på en annan butik eller samma om du fortfarande gillar dem.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Yes, nu har det gått ett tag och de har beställt ett nytt kort (säger dom) - jag har fortfarande inte fått det.

Ville bara säga att ni som funderar på en snabb lagning av dina prylar eller dylikt hos www.ITPOWER.se. Glöm det.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Ifall fläkten pajar så är det väl bara att fixa en 3rd party fläkt. Brukar inte kosta allt för mycket. Samma här IceMan, varför vänta på att andra ska fixa det medans man kan göra det själv

Inaktiv

nej hade min fläkt gått sönder hade jag köpt en zalman för 250 spänn. Kan ju inte vara utan dator i över 1 månad


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem

Så, nu när det gått fyra månader så satte jag mina fötter i deras butik igen...

Blir till att jag får ett 7600GS 256mb imorgon, ungefär samma prestanda eller?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Lite bättre.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Asus N7600GS 256MB DDR2.

Okej, satte in kortet. Men det funkar inte, får ingen bild. Det är som att bildskärmen inte märker av det och när jag sätter på datorn, skärmen står då fortfarande i 'standby' läge.

Kortet satt rätt på AGP platsen iaf och dess fläkt verkar funka. Någon som har aning om vad det kan vara?, trasigt?.

Bytte tillbaka till mitt gamla 5200 nyss för att kunna använda datorn.

Ska in imorgon till butiken och kolla med dem, tänkte om det var någon som hade några svar nu ikväll.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

nj
Medlem
Skrivet av cribba:

Asus N7600GS 256MB DDR2.

Okej, satte in kortet. Men det funkar inte, får ingen bild. Det är som att bildskärmen inte märker av det och när jag sätter på datorn, skärmen står då fortfarande i 'standby' läge.

Kortet satt rätt på AGP platsen iaf och dess fläkt verkar funka. Någon som har aning om vad det kan vara?, trasigt?.

Bytte tillbaka till mitt gamla 5200 nyss för att kunna använda datorn.

Ska in imorgon till butiken och kolla med dem, tänkte om det var någon som hade några svar nu ikväll.

Kortet är ordentligt intryckt i AGP-porten (brukar iofs mest kunna vara problem på nya moderkort med oanvända portar)?
Externa strömkablar inkopplade?

Inaktiv

btw, är det det där strippade asuskortet du fått? :?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Citat:

Kortet är ordentligt intryckt i AGP-porten (brukar iofs mest kunna vara problem på nya moderkort med oanvända portar)?
Externa strömkablar inkopplade?

Intryckt ordentligt och sitter fast bra, Strömanslutning också.

Citat:

btw, är det det där strippade asuskortet du fått? :?

Whaaa? :0


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

nj
Medlem
Skrivet av cribba:
Citat:

btw, är det det där strippade asuskortet du fått? :?

Whaaa? :0

Asus har släppt ett "strypt" 7600GS som har lägre minnesklockfrekvens än vad 7600GS ska ha enligt nVIDIAs standardspeccar (500MHz jämfört med 800MHz som är standard).
Inte helt säker, men tror det är det enda GF7600GS kort som Asus har släppt för AGP med.

Medlem

Okej, var i butiken och fick kortet testat och det fungerade. Gick hem för att testa igen men fick samma resultat.

Har även testat att uppgradera BIOS etc.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

nj
Medlem
Skrivet av cribba:

Okej, var i butiken och fick kortet testat och det fungerade. Gick hem för att testa igen men fick samma resultat.

Har även testat att uppgradera BIOS etc.

Vad har du för nätagg?

Medlem

250w tror jag :/


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

låna ett större.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar