Funderingar kring grafikort FM och BF2

Medlem
Funderingar kring grafikort FM och BF2

Mitt gamla grafikort (Radeon 9600 pro 256mb) börjar kännas lite trött och idag fick jag möjligheten att ta ett annat kort (Geforce 6600LE 128mb) från jobbet för att testa om det funkade bättre.

Körde först Futuremark 2006 med det gamla kortet och fick 2680. Avinstallerade det kortet och installerade det "nya" kortet och körde FM igen. Med det nya kortet fick jag 5816. Skitbra tänkte jag och sparkade igång BF2 som flöt på fint med det gamla kortet.

Spelet hackar så mycket att till och med en timid och lugn person som jag håller på att bli vansinig. Det handlar inte om ett par småhackanden precis när man hoppar in på kartan utan konstant runt 2-10fps. Ändrade inga inställningar i BF2 och inget annat har ändrats i datorn.

Med tanke på att resultat i FM mer än dubblades så borde ju även BF2 förbättrats. Är det något jag har glömt att göra som drar ner prestandade så mycket eller är det helt enkelt bara så att kortet är bra i FM men inte i verkligheten?

Inaktiv

Ominstallation av operativsystemet kanske inte är så dumt?


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Medlem

Byta från gpu tillverkare:
1. Avinstallera drivarna från ATI
2. Starta om
3. Installera drivarna från Nvida
4. Starta om

Har även för mig att det finns ett program för att verifiera att gamla drivare verkligen e borta.


signatur

Spelat sedan q2 :)

1
Skriv svar