Bra AGP kort för 1500:-

Inaktiv
Bra AGP kort för 1500:-

Behöver köpa ett nytt agp kort och har inte lust att lägga mycket mer än 1500. Har idag ett gforce TI4600 128mb.

Vore tacksam för tips på ett bra kort. Webhallen har detta http://www.webhallen.com/prod.php?id=49815 för 1355:-, kan det va nåt eller vet någon nåt bättre i samma prisklass?

Medlem

Jag skulle inte skaffa sämre än 6600gt. Det är imo den absoluta smärtgränsen idag om du ska spela spel.

Inaktiv

7600gs verkar annars intressant... någon som vet om agp-versionen i allt väsentligt är densamma som pci-e-versionen?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

x1600pro ligger väl i den prisklassen?
Fast själv skulle jag gå för 6600gt. De finns för 1500kr


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Även x800gto ligger väl runt den prisklassen, vet inte hur AGP-versionen är (borde inte vara någon skillnad?) men på Pci-E versionen gick det ju också ofta att låsa upp iaf en del av de låsta pipes(går inte att garantera dock).

Inaktiv
Skrivet av Naraccas:

x1600pro ligger väl i den prisklassen?
Fast själv skulle jag gå för 6600gt. De finns för 1500kr

Komplett har ett x1600pro 512mb för 1499:- och ett 6600gt 128 mb för 1649:-. Är 6600gt det bästa av dessa två? Har inte minnet någon betydelse?

Medlem

512 är helt bortkastat på ett sådant kort, men x1600pro är ett vassare kort än 6600gt.

Inaktiv
Skrivet av Karmalicious:

512 är helt bortkastat på ett sådant kort, men x1600pro är ett vassare kort än 6600gt.

Ok, så vad du säger är alltså att jag lika gärna kan köpa ett x1600pro med 256mb?

Medlem
Skrivet av Skrivbord:
Skrivet av Karmalicious:

512 är helt bortkastat på ett sådant kort, men x1600pro är ett vassare kort än 6600gt.

Ok, så vad du säger är alltså att jag lika gärna kan köpa ett x1600pro med 256mb?

Ja, du kommer inte märka någon vidare skillnad. Det är och med långsammare med 512mb i vissa tester.

X1600pro ör inte vassare än 6600gt. de ligger ganska jämmt till. Dock har x1600pro lite ögongodis som 6600gt inte har.
kolla in: [http://www.tomshardware.se/grafikkort/interaktiv_jamforelse/i...]


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Ok, hade precis bestämt mig för något av de två ovan, men nu läste jag en annan tråd att Radeon X800GTO 256MB skall vara ett grafikkort som ger mycket för pengarna.

Komplett har detta för 1795:- så om detta är bättre än de andra två (6600GT 128 & X1600PRO 256) så kanske man skall ta det i stället, eller????

Medlem

Det handlar bara om hur mycket pengar du vill lägga. Lägger du ytterligare 300 över de 1800 kan du säkert få ett bättre kort o s v.

Och jo, x1600 är ett bättre kort. Det är ju fint att du lyckats hitta ett tillfälle då THG fått bättre prestanda med ett 6600gt. Tänkte du spela CoD2 i de inställningarna och med 13FPS? Troligare att det ser ut så här.
http://www.tomshardware.se/grafikkort/interaktiv_jamforelse/i...

Inaktiv

men fortfarande, 7600gs. efter vad jag kan se verkar agp-versionen vara identisk undantaget 100mhz högre minnesklockning för agp-varianten. (vilket man kan tycka verkar lite märkligt...)

detta skulle isf göra detta till ett högintressant kort. särskilt som datorhandel.com säljer nämnt kort för 1118kr, med leverans från 4:e nästa månad.

tror jag ska skaffa ett sånt själv till min agp-rigg, om ingen kan komma på en riktigt bra anledning att låta bli.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Nej, 7600gs verkar bara bättre.

Inaktiv

Jag har gått i exakt samma tankar här och kommit fram till att 7600gs verkar som en bra grej. Det jag undrar är om det är värt att satsa på 512 Mb ver istället för 256??

Medlem

Antagligen inte. Risken är att det är sämre minne och chansen att du får någon märkbar prestandaökning är väldigt liten. Kortet är helt enkelt inte fläskigt nog i övrigt.

Inaktiv
Skrivet av nolimitsoya.:

detta skulle isf göra detta till ett högintressant kort. särskilt som datorhandel.com säljer nämnt kort för 1118kr, med leverans från 4:e nästa månad.

Verkar vara ett bra kort men akta dig för datorhandel.com, verkar vara oseriösa som fan och blåser folk, kollade pricerunner och 9/10 kundreaktioner vara riktigt dåliga, sen har de inte ens postförskott som betalningsalternativ vilket gör att man måste betala riktigt dyr frakt om man inte vill lägga ut pengar i förskott. Jag skulle iaf aldrig förskottsbetala till ett sånt oseriöst företag, som att spela på lotto om man får grejerna eller inte.

1
Skriv svar