Medlem
Störande problem

hallå hallå

mitt problem som ja ska försöka förklara så bra som möjligt:

startar datorn, allt är som vanligt.
använder lite program,surfar lite med mera. allt är som vanligt.
men helt plötsligt stannar allt och jag kan endast röra muspekaren. men bara i några sekunder till, då stannar det också. sen direkt efter det "startas" skärmen om(alltså det blir svart snabbt och sen är allt normalt igen).
jag har inte lyckats hita något mönste i detta och det händer närsom helst. Ibland direkt efter.
2 ggr har jag också fått blue screen istället för att skärmen startats om.
där står det att filen nv4_disp har fastnat i en oändlig loop. skrämmande
det har hållt på länge och jag kan inte minnas när det startade och varför.
först nu som jag orkar ta tag i saken.
dramat är över på ungefär 20 sek.
jag ska också säga att det ALDRIG händer när jag spelar.

vet inte om det är fel på hårdvaran eller mjukvaran heller.

tacksam för svar


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Börja med att avinstallera/ominstallera dina drivare för ditt graffekort, då "nv4_disp" är en drivrutin för NVidia-kort.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

jo det räcker med 1 tråd men visste inte om de var mjuk eller hårdvara:P sorry

ska installera om drivrutinerna imoron så får vi se om det går bättre.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Hohumm, Jag har EXAKT samma problem.. +att min grafik blir korrupt när det inträffar, men det försvinner då det blinkar till.

Vad har du för graffekort? jag har jag ett club3d GeForce 6600GT (ja, det e ingen vidare kvalite' men det var billigt och jag var fattig )


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

som akira sa, avinstallera dom befintliga drivarna och ta även och installera NFR programmet. det är ett program som tar bort gamla nvidia drivare och register inställningar som avinstallerings programmet för nvidias drivare lämnar kvar. kan vara något sådant

Medlem

haha zymac jag har ett EXAKT likadant(för priset tycker jag det är väldigt bra kvalite)

det har inte hänt en enda gång sen jag installerade om drivrutinerna så jag kan bara rekomendera att göra detsamma till dig.

tack för hjälpen akira och mad-dog:D
kan du länka till NFR-programmet?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Jag antar att det är Nasty File Remover, mad-dog menar

http://www.majorgeeks.com/download3233.html


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

nu händer det faktist igen... har du fortfarande kvar problemet Zymac?
det kanske är nått fel på kombinationen med våra grafikkort och nvidias drivers.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Kan vara taskig kvalitet på ramminnena? Blådumpars vanligaste bakgrund är ramminnena har jag fått lära mig...
Eller trasigt moderkort, grafikkort eller nätagg typ haha... Hatar de jävlarna...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

örlåt för det överdrivet försenade svaret men jag är lat.
testade memtest och lät den hålla på i 4 tim. då fick jag nog och avslutade testet.
10 pass
0 errors

tror ni fortfarande det är minnet?
problemen har blivit värre. nu helt random startas datorn om.
efter att ha installerat om drivisarna till grafikkortet får jag inte längre bluescreen där det står att nv4_disp har fastnat. men problem återstår och som sagt startas datorn om ibland efter en "hängning".

O DENNA DATORN SKA HÅLLA I 1 ÅR TILL!!

hjälp


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

hm.. känner igen det gamla infinite loop-problemet.. vill minnas att förr så kunde det typ finnas hundra orsaker till det, och därmed tusen lösningar
har du ett creative-ljudkort i datorn?
testa köra utan det isf och ser hur den mår. (creative är onda) (no, really!)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Har du testat att formatera och börja om från början med de senaste drivrutinerna/den senaste fungerande versionen?


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

prikk - ja har inget creative mitt ljud är inbyggt i mb.

langos - ja jag har testat att formatera om datorn men ej säker om det var med de senaste drivrutinerna eller med de senaste fungerande.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

jahap.. så ja ska alltså börja testa några 100 olika drivrutiner?
tror ni närmaste datorbutik kan lösa problemet för en liten peng?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

tog tag i problemet idag...

hittade denna tråd:
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=1029

kanske detta hjälper någon här då 10000-tals har/haft problemet.

glöm 78.05 funkade ännu sämre


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

kanske fungerar bättre med Ubuntu(linux). Du kan köra windows spel med Wine( http://www.winehq.com ).

Medlem

problemet ligger inte i vilket OS jag använder. det är Nvidida som har schabblat med drivisarna. något om att dom försöker pressa ut mer kraft ur kortet än det kan ge.
dock förstår jag inte varför det händer när jag använder äldre drivisar såsom 66.xx och 7x.xx
läste att ATI hade samma problem men dom har fixat det. verkar också som att Nvidia blundar för problemet.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

1
Skriv svar