Medlem
Mikrofonproblem

Har just köpt nytt headset, men när jag ska koppla in micen så hörs jag inte, eller låter mer "som en helikopter". Har tastat lite olika inställningar men kan inte få rent ljud längre. Hade ett USB headset tidigare, men har nu ett vanligt analogt sådant. Vet någon vad som kan vara fel?


signatur

Videomupp

Medlem

Jag brukar göra så enkelt som möjligt för att se så det funkar innan jag börjar pilla runt i TS, ventrillo fan och hans moster...

Kontrollpanelen->ljud->avancerade kontroller->mikrofoninställningarna (kolla så allt är ok)

Sedan använder jag startmenyn->program->tillbehör->ljudinspelaren. (tryck rec, tjata - kolla om du hörs)

När detta funkar så börjar jag med att köra i ett program... (som borde orsaka ditt helikopterljud)?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Så vitt jag ser så ser allt bra ut i Mic inställningar, men den vill sig inte riktigt. Ska pilla runt lite mer innan jag ger upp och går på TS och dylikt iaf

Edit: Testade lite, Jag hörs jätte dovt nör jag kör ljudinspelaren, och om jag blåser i micen hörs det också. Men inget rent tal.


signatur

Videomupp

Medlem

du måste nog aktivera microphone boost inställningen i ljudinställningarna, ibland får man med lite barnsjukdomar dock.


signatur

thank you, come again

Medlem

Låter som när jag kopplade in mitt headset till de portarna som jag har på framsidan av min dator. Då var det USB-portarna som satt bredvid (dåligt isolerade) som störde ut signalerna från headsetet. Det blev också dåliga signaler när jag använde en förlägningskabel, då brusade det (enligt några polare på Skype, jag hörde inget) rejält. Kopplade bort förlägningssladden och vips så var det rent ljud igen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Gah, hittade problemet. Såg att det fanns en fin ON knapp på micen -_-

Ibland är man slut. Men tack för all hjälp ^^


signatur

Videomupp

1
Skriv svar