Dator misslyckas med att starta....

Medlem
Dator misslyckas med att starta....

Jag har nyss köpt en ny hårdisk ( WD3200JB ), problem uppstod när jag skulle starta upp datorn efter installationen. Datorn startas och fläktar börjar snurra men efter någon sekund stängs den av och sätts igång igen. Fast fortfarande kommer ingenting upp på skärmen och tangentbordet blinkar inte till som det brukar. Jag testade igen med den gamla hårddisken, men det gav samma resultat.
Eftersom jag just har släpat den till ett LAN finns det väl en risk att något har skadats under transporten. jag förstår dock inte hur eftersom jag var försiktig med den. Jag fattar inte hur den kan gå sönder bara för att man kopplar in en ny hårddisk :\

Datorn har ett ASRock p4i45e, med en 2,4 ghz proccessor, 1024 mb RAM med en Radeon 9800 pro 128 mb.

Medlem

Testa att ta ur alla kort och koppla bort ALLT som inte är nödvändigt och kör med bara den äldre hårddisken - om det funkar så kan du börja fylla på/koppla in grejerna igen - har du tur är det bara något som hamnat lite snett, ett minne eller ett instickskort.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Som Castor säger, kolla så alla kort sitter ordentligt fast i sina slots, speciellt minnesmodulerna.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

lite sent inlägg men: Tog du av fronten på chassit när du satte i hddn (om du tex monterade i 5½"-plats)? Isf kan du ha klämt fast resetknappen...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Måste vara något annat än hårddisken. En dator startar även om du inte har en hårddisk eller har en trasig. Du kommer inte så långt bara. Men bild det får du


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

1
Skriv svar