Hjälp med internet...

Hjälp med internet...

Vårat internet hoppas in och ur hela tiden, är ur i typ 10 sekunder när det väl händer, men om man håller på att spela så stängs ju servern ner osv. Har 3 datorer i nätverket + tvn som går på digitalt nät, kan det vara det som spökar? (tvn) alla kontakter sitter i och så. Det händer väldigt ofta, typ 50 dagligen :/ känns det som iaf. Händer när man spelar och när man gör annat, alltså hela tiden. Har telia, men det kan väll inte vara det? Sen har jag öppnat en port i rautern, elle 2 kanske för att kunna lägga upp en csserver om nu det kan vara problemet?
Uppskattar verkligen hjälp.:up:
Windows brandvägg är AVSTÄNGD
Jag har haft samma nätverkskort i ett bra tag. Och jag har inte bytt uppkopling eller något alls.


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Inaktiv

kanske har du råkat knäcka en kabel? vad är det som händer, mer exakt?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Ja, det som händer är att internet slocknar :S jag skrev fel, det slocknar för ungefär 5 sekunder eller något. Oberoende av spel eller annat, allt bara slocknar. Inga rutor med att en kabel inte är ansluten eller något :S kan inte förklara med exakt, det är vad som händer.:\


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Medlem

vad är det för typ utav anslutning? ADSL? Fiber? Kabeltv nät?

ADSL tror jag vi har, kan felet ha något att göra med att jag har öppnat portar i rautern och ändrat routerns ip pga att vi nollställde den, så jag fick ändra ip't för att kunna lägga upp en cs server.:\


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Snälla, hjälp någon?:(


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

nolimitsoya. du borde kunna hjälpa mig, du kan ju allt annat? snälla jag är förbannad på detta nu.:down:


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Inaktiv

du har inte ens gett en ordentlig felrapport än. du kan iaf börja med att pinga modemet. behöver du guide till det är det bäst att ringa supporten.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

jag hade ett liknande problem med att "internet plötsligt la av", och det åtgärdade jag genom att 'reseta' routern, du kan ju testa det.


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Vi har precis "resetat" routern, och det var då eller när vi ändrade npågon ip som allt brakade ihop :S


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Medlem

du ser, man ska inte hålla på med cs.

resetta routern, dra ur dess kablar inkl modemet (strömen) vänta 30min sen sätt i allt och testa


signatur

R.I.P The_maxx

Hihi dete fungerar nu, efter en reset till


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Medlem

Om du ändrade ip på routern så fick den kanske samma ip som en burk. Då blir det en kollision vilket leder till att internet inte funkar.


signatur

Spelat sedan q2 :)

Ja jag ändrade ip i routern, jag ändrade till samma ip som min dator har en kompis sa att jag skulle det :/ men nu är det löst och jag vet antagligen felet. Tack


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Medlem

Vilken elak kompis du har

Det finns någonting som heter DMZ som han kanske menade att du ska ändra till din ip. Det rekommenderar jag inte. DMZ innebär i princip att din dator står utanför brandväggen vilket leder till att alla kan komma åt den (och du kan vara server i alla spel utan problem). Nackdelen är att även alla virus och trojaner kommer åt din dator då. Det är betydligt bättre att använda port forwarding för kunna agera som spelserver.


signatur

Spelat sedan q2 :)

1
Skriv svar