Medlem
köpa bärbar

jag är på jakt efter en bärbar dator, och eftersom jag vet noll om bärbart tänkte jag höra efter med någon som har lite kunskap om ämnet så jag inte köper grisen i säcken.

vad jag är ute efter är en dator, där det tuffaste den kommer utsättas för är WoW. därför tycker jag att ett 128mb GFkort och 1024mb RAM känns rätt.
man ska också kunna koppla in en extern mus och högtalare, men sånt ska väl gå på alla va?
att kunna koppla in till en monitor eller TV är ett stor plus men inte nödvändigt.

kolla runt lite på olika sidor och det som jag tyckte såg bäst ut var denna:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=55123
så vad tror ni?
något däri som låter helt fel?


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

ACER AS5024WLMI

Sök på Pricerunner eller Prisjakt, kostar mellan 10.700-11.500 tror jag...

Enligt mig så är det här bästa datorn i denna prisklass! klara wow galant.

W2k
Medlem

Skippa lågprismärken som Acer, köp en Dell eller IBM så du får nåt som håller och har mer än 1 års garanti. Om inte priset är det viktigaste förstås, men då ska du tänka på att laptops är idiotiskt dyra att reparera när garantin väl gått ut.

Köper du Dell ska du dock tänka på att du bör blåsa datorn och ominstallera den det första du gör för att slippa alla skräpprogram de skickar med.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

W2k
Medlem

Såg nu att du tittar på en HP. De sägs vara helt OK, har dock inte ägt någon personligen, men flera polare har billiga HP som det inte varit något trassel med. Dock skulle jag köpa till garantiförlängning till tre år om jag vore du.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

ok tackar för svaren.
men då ska jag nog försöka skrammla ihop pengar till HP:n jag länkade till. kollade på garantiförlängning och det var 2000 för att utöka det till 3 år. får se hur det blir med det, det positiva var iaf att man kunde göra utökningen när som helt under första året så det är ingen panik med det


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

de trådlösa nätverkskorten kan vara bökiga på vissa hp-modeller, men annars funkar dom rätt så bra.
Synd bara på den långsamma hårddisken på just den modellen du tänkte köpa.


signatur

thank you, come again

Medlem

det har du väl rätt i, speciellt när man är van vid S-ATA innan
men tar gärna förslag på andra paket, bara det att 8-9000 är max. speciellt eftersom jag är osäker i nuläget om jag kommer ha råd med det priset


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

1
Skriv svar