ska köpa laptop och har två frågor....

Inaktiv
ska köpa laptop och har två frågor....

1 .ATI Mobility Radeon X600 - 128 MB ett bra grafikkort?

2. Vad betyder Hyper memory?(brukar stå i samband med grafikkort på vissa datorer)

Medlem
Skrivet av wickerman86:

1 .ATI Mobility Radeon X600 - 128 MB ett bra grafikkort?

Beror ju på vad du ska använda datorn till.

Misstänker att du vill veta om det fungerar för spel.

Jag har ett x700 256mb i min bärbara, det funkar hyfsat med World of Warcraft, men Battlefield 2 t.ex är bara att glömma.


signatur
Medlem

Hyper memory betyder att kortet "lånar" minne av ditt vanliga minne för att ha till grafiken. Det innebär att om du t.ex. har 512MB i datorn och har 128MB "hyper memory" så har du bara 384MB kvar för vanlig användning. Försök undvik "hyper memory" om du kan.

Inaktiv

En polare till mig lirar BF2 på X700 och det funkar... Helt ok, visst inte monstergrafik och jätteupplösning, men helt klart spelbart!
X600 är väl bara att glömma...
Åter igen vill jag tipsa om Acer 5024WMLi som jag tycker är det bästa man kan få för 10 000:-. Där får man ett X700 på 256 mb


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

MFC
Medlem
Skrivet av wickerman86:

1 .ATI Mobility Radeon X600 - 128 MB ett bra grafikkort?

2. Vad betyder Hyper memory?(brukar stå i samband med grafikkort på vissa datorer)

1. Köp inte bärbar om du planerar att ha den en LÄNGRE tid för att spela spel.

2. Bärbara brukar ha "tuffa" namn eller uttryck i spec:en.. men ibland är det bara synonymt med någon budget-bajs eller standard-grej..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Är inte Hypermemory t.ex. 512mb delat mellan RAM och Grafikkort?

Inaktiv

jo.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar