Inaktiv
Regelbundna hack?

Hej har en litet problem när jag kör spel på datorn.

Det upprepar sig typ varannan minut eller ibland varje minut ett par sekunder varje gång att datorn börjar hacka himla mycket.

Har kört igenom den med ad-aware, scandisk, defrag o allt sådant men felet bistår. (Även stängt av typ alla program så endast spelet körs)

Ganska störande lagg/hack iaf! Kvittar om det är äldre eller nyare spel, har inte bytt grafikrutiner på länge och detta fel uppkom för drygt en vecka sen!?

Kan det vara något i registret?

Någon som har en idé?

Tack på förhand
/Micke

Medlem

Upplevde samma på min gamla installation. Körde anti-virus, anti-spyware etc och uppdaterade drivrutiner,. inget hjälpte. Dock efter några dagars pillande så kom jag ihåg att jag installerat ett sjuhelsickes massa codecs för film/filmskapande. Och det var dessa isig som gjorde att jag fick mina problem. Var ett litet helvete att rensa dem ur registret.

Nu kanske detta inte hjälper dig, men jag tipsar iallafall. Lycka till med problemlösningen.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Kolla att alla enheter sitter i som de ska, och prova att plugga ur alla USB-enheter (de som du kan) och se om det hjälper.

Råkade ut för det här felet (eller liknande) när jag hotswappade en DVD-brännare, fast tror inte du är knäpp nog att göra det

Inaktiv

en mer konkret fråga till dig här, hur mycket RAM har du?


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Inaktiv

falerande disk eller råkat installera nvidias ata-driver?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar