2 skärmar. Spel och Windows

Medlem
2 skärmar. Spel och Windows

Jag sitter nu med två skärmar och försöker luska ut hur man löser problemet med att spelen låser musen i spelskärmen. Kör jag extended desktop så funkar allt bra tills det att jag startar ett spel. Jag kan då inte för mitt liv ta mig över till den andra skärmen.
Finns det något program eller liknande som fixar det?
Ultramon har funktion för att flytta musen från ena skärmen till andra, men det funkar inte in-game. Pekaren försvinner från spelskärmen, men dyker inte upp på den andra. Sedan kommer den tillbaka så fort man rör musen.

Medlem

De flesta spel låser pekaren på skärmen för att förhindra att man flyttar ut den (vissa spel gör det inte dock) och det är känt som mouse freedom det du letar efter. Endast sett funktionen inbyggd i ett spel där det va en spelare själv som byggt funktionen.


signatur
Medlem

Ok, tack för info. Verkar inte som det är särskilt genomförbart, om då inte spelen som du skrev stödjer det.

Inaktiv

vore ju inte så smidigt om muspekaren hoppade ut när man tex spelar ett fps-spel...riktigt värdelöst

annars funkar ju gamle alt-tab rätt fint

Medlem

Men om jag inte ville ha några möjligheter att påverka hur saker ska vara hade jag bara spelat konsollspel. Nu vill jag avgöra om jag får dra musen över till en annan skärm eller inte.

alt-tab funkar inte alls lika smidigt. Hur ska jag se om någon skriver något jag är intresserad av på IRC t ex? Ska jag sitta och alt-tabba var tionde sekund?

Inaktiv

hellre det än att du inte kan vrida dig åt höger i spelet.

edit: fast en trevlig lösning vore ju förståss om man mha en hotkey kunde låsa och låsa upp musen...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Programmera ett program om du har kunskaperna och använd två musar.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Jinx:

vore ju inte så smidigt om muspekaren hoppade ut när man tex spelar ett fps-spel...riktigt värdelöst

annars funkar ju gamle alt-tab rätt fint

Fps spel är inga problem men dock så är det ofta en fördröjning när man tabbar ur ett spel som är fullscreen då skärmen skall ställa om från 3d till 2d igen. Det kan däremot ställa till ganska mycket om du bara skall ut och skriva nåt snabbt på IRC.


signatur
Inaktiv
Skrivet av nolimitsoya.:

hellre det än att du inte kan vrida dig åt höger i spelet.

edit: fast en trevlig lösning vore ju förståss om man mha en hotkey kunde låsa och låsa upp musen...

min högra skärm är den primära, så det blir vänster för mig

Medlem

men JAG vill avgöra om jag kan dra musen till höger eller inte. Varför inte låta mig avgöra om jag inte kan vrida mig åt höger eller inte? Det är ju t ex inga problem att plocka bort knappconfen för att vända mig åt höger om jag vill.

1
Skriv svar